Jag har precis ett sånt där akvarium jag med... Anledningen till att jag skriver här är att jag sökte på "Wromak" och att jag har problem. Funderade på om något kan gått snett vid tillverkningen. Kan nämna att i akvare-paketet låg det en extra (mindre) ljusramp, som var bruten/knäkt på mitten. Det fanns någon tugummiliknande klet, som runnit ut ur den trasiga rampen. (Den rampen skulle inte varit med i paketet, fick jag veta, när jag återvände till butiken där vi köpte akvariumet...) Skumt! Den rampen använder jag naturligtvis inte, men det gav inget vidare intryck i alla fall...
- Jag säger inte att det är akvariumet som är problemet, men jag har bytt ALLT annat och mina fiskar fortätter att dö!... :(
Jag har inte heller täckglasen på, av samma anledning som tidigar nämnt. Vi köpte akvariumet i mellandagarna (ca 4 månader sedan). Jag skaffade mig då 12 ciklider (Malawi) och 2 ancistrusmalar. Ca 6v senare var alla döda, en efter en. Jag testade alla tänkbara vattenvärden och allt såg OK ut. Har nu startat om det för andra gången. Jag har kokat alla stenar, kastat gamla "magnetskrapan", osv. Förra söndagen skaffade jag nya fiskar (Kilfläcksrasboras) och två har redan dött... Jag har också märkt att det blir kondens i ljusrampen och att det droppar ner i vattnet. (Man kommer runt det om man plockar bort mat-luckorna, men då dunstar vattnet...)
Vad tror ni, kan det komma ut gift i vattnet, från akvariet?
Mvh
//Matts