Färgskillnad på slimline...

#1 - 6 november 2008 19:32
Packade upp mitt paket idag med prylar till min nya diskusbalja,och jag blev inte helt nöjd.:(
Tycker att färgskillnaden på slimline sektionerna är alldeles för stor,eller så har mitt färgseende blivit sämre?
Ni som har slimline röd gnejs kanske kan tala om för mig vilken sektion som har fel färg.
Själv tycker jag att den till höger har snyggast färg,men den till vänster ser ut som röd gnejs.
#2 - 6 november 2008 19:37
Färgen kommer att jämna sig något men så mycket skillnad vete tusan...
Mina har sett ut som den vänstra.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 6 november 2008 19:41
Eftersom de är handmålade så varierar färgerna en del - det går inte att komma ifrån.
Så det finns väl egentligen ingen fel som är rätt eller fel. När jag monterar Slimline lägger jag dom därför plattorna i en rad och placerar sedan ytterligheterna i var sin ände och plockar sedan in de andra däremellan närmast den som den liknar mest.
Vill man absolut ha nästintill identiskt färgade plattor så rekommenderar jag att man går till en välsorterad affär och plockar ut dom man vill ha.
#4 - 6 november 2008 19:48
Sen när de suttit i akvariet ett tag kommer en del alger och dylikt göra att färgskillnaden försvinner.
Vi hade oxå en aning färgskillnad, dock inte så mycket som dina men det syns inte längre.
#5 - 6 november 2008 19:49
Eftersom de är handmålade så varierar färgerna en del - det går inte att komma ifrån.

Så det finns väl egentligen ingen fel som är rätt eller fel. När jag monterar Slimline lägger jag dom därför plattorna i en rad och placerar sedan ytterligheterna i var sin ände och plockar sedan in de andra däremellan närmast den som den liknar mest.

Vill man absolut ha nästintill identiskt färgade plattor så rekommenderar jag att man går till en välsorterad affär och plockar ut dom man vill ha.

Men det blir ju bara dom här två i baljan så ytterligheterna hamnar bredvid varandra :(:(:(
Har mailat leverantören så vi får se vad dom säger,vill dom inte byta får man väl se det som lärpengar.[:(!]
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 6 november 2008 19:53
Men det blir ju bara dom här två i baljan så ytterligheterna hamnar bredvid varandra :(:(:(

Har mailat leverantören så vi får se vad dom säger,vill dom inte byta får man väl se det som lärpengar.[:(!]

Nej, det är klart att om du bara har 2 st så blir det lite värre. Då skall man nog inte köpa dom osedda eftersom det alltid finns en viss färgskillnad.
#7 - 6 november 2008 19:54
Jag hade lämnat tillbaka dem eller skickat tillbaka dem,så slipper du störa dig på det var gång du tittar i karet för det kommer man nog göra.
#8 - 6 november 2008 20:22
Heh eller så var den som packade dom färg blind, jag skulle sända tillbacka dom och begära två som är mer lika i färg. Störigt när skillnaden är så stor.
#9 - 7 november 2008 16:51
Fick svar på mitt mail idag,dom skickar 2 nya som skall passa ihop färgmässigt med en retursedel till mej...:D
#10 - 7 november 2008 16:55
Skönt att det fixa` sig :)
#11 - 7 november 2008 16:59
Mmm dom var störigt fula ihop,men snygga var för sig,frågade om dom hade fler av den ljusa varianten.
Har inte fått svar på den frågan än,men jag hoppas på den varianten...

Annons