Färgpigment vars??

#1 - 18 april 2008 13:36
Vars kan man hitta färgpigment? Vilken typ av affärer har det? Är det en hobbyaffär man måste in på tro?
#2 - 18 april 2008 13:37
Ja, tex;).
Det brukar även finnas i välsorterade färgaffärer med, lite beroende på vad det är för slags pigment du ska ha.
#3 - 18 april 2008 18:18
ansjo skrev:
Ja, tex;).

Det brukar även finnas i välsorterade färgaffärer med, lite beroende på vad det är för slags pigment du ska ha.

Okej, är det något särskillt pigment man bör ha till en bakgrund?
#4 - 18 april 2008 22:12
När jag gjorde en bakgrund för ett antal år sedan körde jag med färg direkt som jag strödde torvspån i, och fick därmed en fräck effekt.
Om jag fattar dig rätt så har du gjort en egen bakgrund som du ska göra vad med? Lacka eller bara spackla?
#5 - 19 april 2008 06:57
ansjo skrev:
När jag gjorde en bakgrund för ett antal år sedan körde jag med färg direkt som jag strödde torvspån i, och fick därmed en fräck effekt.

Om jag fattar dig rätt så har du gjort en egen bakgrund som du ska göra vad med? Lacka eller bara spackla?

JAg vet inte om jag ska lacka eller bara spackla. har inte hunnit göra bakgrunden ännu men ska snart göra den. Vad är bäst? Jag vet ju att vattnet påverkas av om man inte lackar och fiskarna kan ta skada (ska ha scalare).
#6 - 19 april 2008 07:47
Då bör du definitivt lacka bakgrunden, och även spackla eftersom den blir jämnare i strukturen och du slipper se runda frigolitkulor genom färgen.

Annons