Har någon tips på var man kan köpa färglösa "grå" guldfiskar?
Finns det ens?
esoxlucius74 skrev:Jag vill ha ett så "naturligt" utseende på det som möjligt.. grått, trist, Svenskt, men inte kallvatten...
Finns det något alternativ till grå guldfisk?? (Om man inte metar upp en ruda..)
karrokaja skrev:jag tror dom färgar ut efter ett tag... dom är alltså grå/silver kamoflage färgade som små. men jag är inte säker på min sak.
Guldfiskar har också olika "bra" nyans. man måste sortera ut dom färgstarka för att hålla guldfärgen vid liv. om du låter guldfiskar föröka sej utan att redusera dom fiskarna som inte har "rätt" nyans kommer det tillslut att bli naturfärgade igen.
Man kan ha guldfiskar inomhus men den mår bättre av att vara ute i en t ex en dammm där det är svalt och skönt.
esoxlucius74 skrev:Har någon tips på var man kan köpa färglösa "grå" guldfiskar?
Finns det ens?
eriahl skrev:Brukar bli sämre med färger har jag för mig.
eriahl skrev:Vet inte var jag fick bortåt ett par år ifrån. Bortåt ett år ungefär skulle det stå. Kan skifta hur tidigt eller sent iofs. Det är ju bara att titta på guldfiskar i affärerna som knappast är flera år. Då inser man vilket hjärnsläpp jag hade i det inlägget.