Färgen på Gibbiceps

#1 - 25 juni 2007 21:40
Tittade på min mal när jag gjorde vattenbbyte nu ikväll och såg att h*n blivit väldigt mörk i färgen. Är det något onormalt? Man ser knappt dom ljusa/mörkare, bruna mönstrena längre. Något som är galet?

/Tack!
#2 - 25 juni 2007 21:59
Jag har läst nånstans att den ändrar lite på färgen beroende på dess omgivning så kanske det är därför? Sen ifall den inte e jättesmal så är det inget att oroa sig för men det är bara vad jag tror =)
#3 - 26 juni 2007 04:33
Vår segelfenspleco ändrar också färgen men det var inget farligt.
Den har fått mer prickar, färgen runt på kroppen.
#4 - 26 juni 2007 10:17
Ok tack! Det va skönt att höra. Annars så växer han så att det knakar =) hmm på tal om att det knakar, följdfråga kan fiskar höra ljud eller är det bara vibrationer som gäller? ^_^
#5 - 26 juni 2007 11:03
Läste att neontetror har bra hörsel, stod i någon bok "klappa händerna utanför karet så får du se att de reagerar direkt" . Har testat det men ser inte någon reaktion. Tror annars det är olika, endel hör bra andra dåligt. Har läst att våra ampullariasnäckor är döva =).
#6 - 27 juni 2007 10:29
hehe ok, visste inte att fiskar hade öron =)
#7 - 27 juni 2007 14:03
Nu idag när jag hade matat mina fiskar så var tv:n på, men de va fiskarna jag tittade på. Ljudet var lungt från tv:n men sen var det någon som sköt 2 skott i programmet och mina altum o skalarer reagerade direkt på detta o blev skrämda. Så jo visst hör fiskarna.
#8 - 27 juni 2007 21:16
hehe coolt =) har alltid undrat varför mina firrar ligger i hög på varandra i hörnet när ja kollar på film, antar att dom kanske oxå gillar att se på film ^_^

Annons