Färg till bakgrund

#1 - 23 mars 2009 19:33
Jag håller på att bygga en bakgrund i frigolit till mitt 110l kar jag har kommit så långt att frigoliten är formad och casco husfix är pålagt. Nu är ju frågan vad jag ska använda för färg ? jag har hobbyfärg hemma det är en vattenburen akrylat-latex färg, kan den funka ?? om inte vad ska ja satsa på som inte kostar skjortan ?

Mvh
Nordstedt
#2 - 23 mars 2009 19:58
Ja håller på med precis samma sak dock har ja inte haft på husfixet än. Jag fick ett tips av en kille på byggmax att när han byggde bakgrund hade han i färgpulvret direkt i hussfixet. Dock vet ja inte va man ska köra på för färger å hur mkt men de kanske nån annan kan svara på?
#3 - 23 mars 2009 20:08
Jo jag läste också om det med och ha pigment direkt i fixet, dock har jag ju redan smetat på fixet så det är ju för sent nu. Alla ni andra som gjort bakgrunder vad har ni använt för färg ?

#4 - 24 mars 2009 01:03
Har hört diverse allt från vattenfärg till akvarelfärg. Tror du kan måla med vadsomhelst för du ska juh ha på en lack efter färgen...
#5 - 24 mars 2009 19:16
Nu är bakgrunden målad ! det blev en akryl hobbyfärg, blev riktigt nöjd med resultatet, i morgon åker lacken på :)
#6 - 25 mars 2009 22:24
hur gjorde du med färgen? blandade du den med vatten lr?

Annons