Får man sälja/söka??

#1 - 10 mars 2009 21:15
Jag har läst någonstans att man inte får lägga in annonser på Zoopet, men jag kommer inte ihåg om det var nån speciell avdelning eller hela.
Man skulle i alla fall få betala 500 kronor om man bröt mot regeln, har jag för mig...

Så nu undrar jag, får man lägga in annonser (säljes eller sökes) på forumet?
#2 - 10 mars 2009 21:25
Nope.
Som guldmedlem får du annonsera under fliken "annonser" längst upp men inga annonser i forumet.
#3 - 10 mars 2009 21:27
Jäkla tur att jag skrev och frågade då ^^

Men okej, då vet jag :)
#4 - 10 mars 2009 21:32
Ska man vara riktigt petig så har du lagt frågan lite fel oxå ;) :D
Borde kanske lagt den under "zoopet.com" och inte under "växter och alger" :p

Nåja.. Lycka till med din annonsering :D
#5 - 10 mars 2009 22:29
Njaa.. om jag hade fått annonsera så hade det varit en annons om växter ^^

Därför fick den ligga här, fast det var kanske lite fel ändå :P

EDIT
Hmm.. har försökt hitta en "ta-bort"-knapp, men inte hittat någon.
Måste admin ta bort tråden?

EDIT IGEN
Jag skulle inte sälja något, utan letar efter en växt som inte finns i någon djuraffär i närheten.
Därför tänkte jag höra här om det fanns någon som hade lite överskott av den växten och kunde tänka sig att sälja lite.
Men köpes-annonser kanske också är förbjudna?
#6 - 10 mars 2009 22:58
testa www.plantswap.se, på deras forum finns massor med annonser för akvarieväxter :) annars kan man oxå hitta massor på tradera. jag köpte nyss en en bunt med plantor för billig peng där :)
#7 - 10 mars 2009 23:37
martinah86 skrev:
testa www.plantswap.se, på deras forum finns massor med annonser för akvarieväxter :) annars kan man oxå hitta massor på tradera. jag köpte nyss en en bunt med plantor för billig peng där :)

Alla bara bjuder över mig hela tiden! ^^
#8 - 10 mars 2009 23:39
Plantswap är klart bästa stället att få tag i växter på!
Guest
#9 - 10 mars 2009 23:47
Sultanen skrev:
Plantswap är klart bästa stället att få tag i växter på!

Svårt att argumentera emot det! ;):D
#10 - 10 mars 2009 23:48
Ja, för inte är växter billigt på Tradera iaf;)...
Guest
#11 - 10 mars 2009 23:51
ansjo skrev:
Ja, för inte är växter billigt på Tradera iaf;)...

Nej om man inte har tur, (man kan faktiskt göra fynd) så är Traderas växter svindyra...
I snitt betydligt dyrare än i butik, fördelen är väl ändå att utbudet är större.
#12 - 10 mars 2009 23:54
Där håller jag med, men det är ytterligare en fördel tex Plantswap har.
Sean finns det faktiskt gånger där man kan få tag i växter gratis med, bara man orkar hämta dem;). Men det konstiga är, att det är ingen som är intresserad av....
Guest
#13 - 11 mars 2009 00:00
ansjo skrev:
Där håller jag med, men det är ytterligare en fördel tex Plantswap har.

Sean finns det faktiskt gånger där man kan få tag i växter gratis med, bara man orkar hämta dem;). Men det konstiga är, att det är ingen som är intresserad av....

Du bor säkert fel. ;)
Men jag vet med att skänker man mot avhämtning så är det svårt att pricka intressanter i sitt närområde. När jag skänker växter brukar jag även bjuda på portot. I långa loppet så blir det ingen förlust ändå, man säljer ju en del med.
#14 - 11 mars 2009 00:08
En nackdel med att handla på tradera är att man ibland får vänta så illa länge på att auktionen skall gå ut samt att det alltid är någon som kommer in och bjuder när det är 45sec kvar av auktionen så man måste vara så illa aktiv.
PS är även perfekt för "requests", köpes annonser, det är ett hyggligt antal aktiva medlemmar men framförallt är alla växtintresserade och har oerhörda mängder olika växter och kan nästan alltid gallra i dem.:)
#15 - 12 mars 2009 16:31
ang tradera så e jag en av dom som sitter och lägger bud när det bara är 15sec kvar :P har faktiskt fått en hel del prisvärda fina plantor därifrån och bäst är när man bjuder på flera plantor av samma säljare, då slipper man betala frakt alla för sig :) men sen så gäller det ju att ha koll på vad plantorna kan kosta i affären oxå, och ta reda på hur stora/många man får.
Bilagor:

Annons