Får inte ihop mitt fluval 305

#1 - 26 juni 2011 19:36
Jag fattar inte vad som är fel.. Fick läcka på slangen till mitt 300 liters akvarie, som nu vart utan pump i minst 2 veckor. Nu har jag fått det jag behöver, fixade ihop pumpen, men det LÄCKER!! Alltså typ i skarven mellan lock och burk. Får inte ihop det vettigt. Hur svårt kan det vara? Är oxå jättesvårt att få ner "agua-stop" gjejerna, typ tar i så det känns som det ska gå sönder. Nåt är ju fel, men jag inte komma på vad? Jag skänker bort alltihop till nån som hämtar det!! Måste ändå få bort det. men det är ju bra om det iaf har en pump. Jag ORKAR inte hålla på!! Så, Tips nån? Har kollar på Youtube på instuktionsfilmerna..
#2 - 26 juni 2011 21:16
Konstigt, Fluvals ytterfilter är de absolut enklaste att pyssla med! Locket lägger du bara löst på och drar sen ner det på plats med spännena! likaså aqua stoppen! Är siliconpackningarna torra så kan det kanske gå lite trögt men det löser man med lite vaselin!
#3 - 26 juni 2011 23:54
Har du o-ring mellan lock och burk?

"" target="_blank">
Edit: Oooops, du hade kollat på filmerna...
#4 - 27 juni 2011 10:52
jag förstår ingenting ska nu försöka igen, orkade inte igår, har ju gjort det här förut oxå, har haft det i över ett år.. Eller så är det helt enkelt trasigt, men det tror jag inte på riktigt..
#5 - 27 juni 2011 11:09
Alltså, jag får inte locket att sitta på rakt om man säger så
antingen glipar det i framkant, eller bakkant så att säga. jag kan inte se vad som är fel, men får väl sätta mig o kolla igenom filkmerna igen. Sick, jag ska sölja det här, måste få väck det då de byter golvet under efter fuktskadan som blev då slangen läckte. SUCK!.
#6 - 27 juni 2011 11:29
Låter som ett innerfilter eller hangon filter skulle passa bättre!
#7 - 27 juni 2011 13:31
Jösses vad jag stavar illa då jag är upprörd!!! Funderat på en innerfilter då det onekligen är en risk att ha ytterfilter ihop med katttungar!
#8 - 27 juni 2011 14:37
Kan de vara något av spännena som släppt en smula och därigenom inte håller tätt?
#9 - 27 juni 2011 17:28
jadu jag vet inte faktiskt, tror inte det.. Ibland blir det glipa på framsidan ibland på baksidan, men mest framsidan.. Ska sätta mig med det här nu men jag känner att humöret inte är på topp från början. Bytt allt filtermaterial då de stått oanvänt ett tag, vore ju riktigt konstigt om det är så att det plötsligt inte går att få ihop.. Köpa nytt innerfilter till ett 300 liters är ju väl heller inte gratis. Trist att göra då jag ändå ska göra mig av med akvariet! men det löser sig säkert!

Annons