Får ej ny cirkulationspump att fungera. Vad gör jag fel?

#1 - 16 juli 2013 16:57
Min förra pump slutade plötsligt att fungera och var helt död. Bestälde en ny, Juwel eccoflow 600, till mitt Juwel lido kar (120 l).Dessvärre slarvade posten bort detta paket så det dröjde och dröjde tills de snälla säljarna, PWSS, skickade en ny, likadan pump. Fick med en liten mini-cd som instruktionsmanual, men min dator kan ej läsa mini-CD. Har installerat den nu, vilket såg ut att vara ganska enkelt, men det kommer inget vattenflöde ut där uppe i pipen. Den låter dock, så död är den ju inte. Varför kommer inget flöde? Vad kan vara felet? Stackars firrarna måste ha sitt syre ju. De har väntat länge nog.
#2 - 16 juli 2013 17:47
Julietta skrev:
Min förra pump slutade plötsligt att fungera och var helt död. Bestälde en ny, Juwel eccoflow 600, till mitt Juwel lido kar (120 l).Dessvärre slarvade posten bort detta paket så det dröjde och dröjde tills de snälla säljarna, PWSS, skickade en ny, likadan pump. Fick med en liten mini-cd som instruktionsmanual, men min dator kan ej läsa mini-CD. Har installerat den nu, vilket såg ut att vara ganska enkelt, men det kommer inget vattenflöde ut där uppe i pipen. Den låter dock, så död är den ju inte. Varför kommer inget flöde? Vad kan vara felet? Stackars firrarna måste ha sitt syre ju. De har väntat länge nog.

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=%20juwel%20eccoflow%20600%20manual&source=web&cd=1&cad=rja&sqi=2&ved=0CDMQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.juwel-aquarium.de%2Fout%2Fmedia%2Fen%2FPumpe_JUWEL_Eccoflow_500-600-1000-1500%2BTyp_500-600-1000-1500.pdf&ei=ZIflUbSwGsiA4gTLw4HgAQ&usg=AFQjCNGasOlYqPUcuVrSyjhqdGJVFAQxyg&bvm=bv.48705608,d.bGE
#3 - 16 juli 2013 20:04
Tack! Hittade den också och hade monterat rätt, men har nu två gummiringar till övers. Hur som fick jag igång den sen och tänkte gå in och radera mitt inlägg, men fann ej var man gjorde detta. Nåja. Tusen tack :)

Tobbe R skrev:
#4 - 16 juli 2013 21:23
Sv: Får ej ny cirkulationspump att fungera. Vad gör jag fel?

Jag har märkt att cirk. pumpar ibland behöver lite hjälp för att komma igång. Skaka den lite under vattnet så impellern kommer i rörelse så hoppar den nog igång.
Om jag har förstått dig rätt :)

Annons