får alla plats tro?

#1 - 22 januari 2009 11:29
har nu lagt ner allt som har med scalarer att göra då dom gick bort & man tappade sugen, sen blev man rätt bunden till dom bara för att dom var aggresiva mot andra fiskar...

har införskaffat mig 4 st guppy hannar 10 st neontetror och 2 st Botia Striata.

Har sedan tidigare 1 pansarmal och 2 st Ancistrus mal
totalt 19 fiskar.

Nu till min fråga..
Jag vill ha 4 st guppy honor till och 10 st neontetror..

Vad tror ni om det??? karet i fråga är ett 170L

Karet är ett
#2 - 22 januari 2009 12:54
Känns inte som några problem alls. Tetrorna kommer nog äta upp ganska mkt guppy yngel.
#3 - 22 januari 2009 15:37
är inte så orolig över att eventuell yngel blir uppätna då är det gratis mat :P

Men då kör jag på dedär tetrorna är små än sålänge :)
#4 - 22 januari 2009 15:45
Men pansarmalar vill vara i stim på iaf 6 stycken. Så du borde börja planera inköp av fler sådana.
#5 - 23 januari 2009 15:44
JojjeN skrev:
Men pansarmalar vill vara i stim på iaf 6 stycken. Så du borde börja planera inköp av fler sådana.

Ja du, dendär stackars pansarmalen har jag haft i över 1 år utan problem och ensam, med mina scalarer men nu verkar den umgås & simma tillsammans med botierna =) lite kul..

Så jag tror han får vara singel och oskuld :P
#6 - 23 januari 2009 16:51
Dedt är absolut inte schysst mot honom, det är klart han har klarat sig själv, han dör ju inte av att vara ensam, och han kan itne komma ut.

Att en sorts stimfisk börjar umgås med en annan sorts stimfisk är ett rop på hjälp, när saknaden efter ett stim blir för mycket. med andra ord är det signalen på "SNälla, hjälp mig, köp ett stim"

Så tycker att du antingen köper fler pansarmalar eller lämnar tillbaka den du har
#7 - 23 januari 2009 19:39
JojjeN skrev:
Dedt är absolut inte schysst mot honom, det är klart han har klarat sig själv, han dör ju inte av att vara ensam, och han kan itne komma ut.

Att en sorts stimfisk börjar umgås med en annan sorts stimfisk är ett rop på hjälp, när saknaden efter ett stim blir för mycket. med andra ord är det signalen på "SNälla, hjälp mig, köp ett stim"

Så tycker att du antingen köper fler pansarmalar eller lämnar tillbaka den du har

Inte för att vara dum men finns det bevisat att fisken mår sämre av att vara ensam, har du något belägg för att den skriker efter hjälp då den umgås med botier,botierna bryr sig inte om den hänger på & vad vet jag om botierna tycker illa om det, kan hända att både pansarn och botierna tycker det är ok. ?

Finns nog inga studier om det utan jag tror snarare att det är något dom som har upptäckt den arten att dom umgås i stim i den naturliga miljön och dragit slutsatsen att det är en stimfisk och att den mår bäst av att vara i stim.
#8 - 23 januari 2009 19:50
Gör som du vill, dock skulle jag själv ha svårt att titta på pansarmalen utan att känna en enorm skam om jag var den som behöll malen bara för att den var fin, även om den inte trivs.

Annons