Jag har läst en del av de böcker ni nämnt, plus serierna av Eddings, Terry Goodkind och Margaret Weis & Tracy Hickman. Det finns fler bra böcker men just nu kommer jag inte på vad dom heter.
Japp, Terry Goodkind skriver väldigt bra även om det kan bli lite klyshigt ibland med "hjälten" som vinner bruden och klarar alla utmaningar.. :p Fast bra är dom, har läst hela serien Sword of truth flera ggr. I alla fall dom som har släppts hittills.
Margaret Weis och Tracy Hickman är också riktigt bra, dom skriver ju en del för Dragon Lance serierna också.
Dragon Lance och Forgotten realms som nämndes tidigare är serier som handlar om respektive värld med sina egna invånare och där en mängd författare samarbetar för att bygga upp en sagovärld. Dungeons & Dragons fast i bokform. Att rekommndera! Jag samlar på samtliga titlar i båda serierna och har gjort det i 10 år nu.. :D
Robin Hobbs böcker är som sagts tidigare väl värda att läsas, många gånger för varje gång hittar man nåt nytt som man missat tidigare.
J.V Jones Bakers boy triologin är också en härlig serie som bör läsas av dem som gillar magi och medeltid.
David Eddings kan vara en bra inkörsport till fantasy tycker jag, men som erfaren fantasy läsare(:rolleyes:) så tycker jag att han skriver lite väl naivt. Lättläst dock.
Raymond E. Feist är också bra! Serierna The riftwar saga, The serpentwar saga och de böckerna han har skrivit tillsammans med Janny Wurst, Dughter of the Empire, Servant of Empire och Mistress of the Empire.
Börja med Magician och gå från den vidare och läs resten!