Jag har blivit totalt förälskad i denna otroligt magnefika fisk! Fick syn på dom förra veckan hos Zoo Hoo i västerås, och dagen efter köpte jag vad jag tror är ett par, åtminstone 2st :) c:a 4cm
Dom går tillsammans med 2 albino ancistrus och 1 ledsen Ap. panda hane.
När dom simmar så rör dom sig ibland som om dom vore robotar - ser helt otroligt ut! Deras ögon som är "havs-turkosa" verkligen lyser, och de har även tendenser av denna färg längs med ryggen och på fenorna.
Deras mjuka brun/beige:a ton i kroppsfärg med svarta vertikala ränder matchar verkligen deras ögon och rörelser.
De utforskar nästan konstant och lämnar inte varandras sida ofta. De pickar på botten och tar upp mat. När man släpper i frysta daphnier blir dom helt lyriska och simmar och äter som om dom aldrig ska få mat igen.
Dom bryr sig knappt om malarna+panduron...inte heller den ensamma lilla guppyn som på nått sätt kommit ner i akvariet.
Har försökt ta kort med min 7.2mp digitalkamera med optisk zoom, men det är väldigt svårt att få till nåt, speciellt eftersom dom är väldigt skygga när man kommer fram till akvariet...
Väntar på att få ett gäng bilder skickade till mig som min kompis tog när vi var i affären.
Lägger in dom här då och hoppas att nån av dom kan bli en bra artbeskrivnings-bild.
Om ni har någon erfarenhet av dessa får ni gärna dra några historier.
Lägger upp 2 rätt taskiga bilder, men man ser ungefär hur dom ser ut.
Den med blå bakrund är tagen med min kamera i affären, och den andra bilder är tagen hemma i mitt akvarium.
/Markus
[ATTACH]17572[/ATTACH] [ATTACH]17573[/ATTACH]