fånga yngel?

#1 - 26 september 2003 01:46
hej! Har repcis upptäckt att jag har 4-5 små yngel av mina alldeles nya guppy. Det är min första kull och jag är naturligtvis mäkta stolt över den. skulle vilja får dem att överleva. Har vatten pest och java mossa och en rot i akvariet på 60 liter, men då det är så få yngel har jag nu gjort så att jag har håvat upp de vuxna och lagt i ettmindre "rese akvarium" ynglen kan jag inte få fatt på, de är så små. Vet någon om det finns ett bra sätt att få upp ynglen, kan föräldrarna och de andra bo i mitt lilla resekar tills ynglena är för stora för att äta? Resekaret är väl på 7- 10 liter ungefär och guppysarna är 10 stycken till antal [:-13].

Nina Falkestav
#2 - 26 september 2003 09:41
Hej! Jag tror inte dina guppys skulle vara allt för glada över att gå i ett så litet utrymme! Men jag tror dina yngel kommer klara sig ändå... det verkar ju som om ´dom har tillräckligt att göma sig i! Jag har ett kar med guppy och platy... och en massa yngel... men mina vuxna försöker knappt äta upp några yngel... och om dom nån gång försöker så hinner alltid ynglena undan så jag tror du kan stoppa ner dom vuxna i akvariet igen!
mvh// Tokfia
#3 - 26 september 2003 09:55
Om du har tio stora guppysar så kommer su säkert ha 100 yngel till jul. låt de gå kvar medsina föräldrar. några klarar sig alltid.
#4 - 26 september 2003 19:55
Du kan alltid suga upp yngelna med en slang..
Det funkar bra.

Annons