Fälla

#1 - 23 juni 2003 19:48
Skulle vilja ha lite tips på en bra fälla för botior och liknade svårfångade fiskar för transport till annat kar.....[:-17]
#2 - 23 juni 2003 20:41
2 håvar alltid bra
#3 - 23 juni 2003 22:09
För mig funkar det bra med två håvar, varav en vit och en grön. Jag jagar in dom i den gröna med den vita. Det funkar nog bra med två gröna också. Vita är svåra att fånga in dom med, för dom syns så bra och går långsammare i vattnet.
#4 - 23 juni 2003 23:43
krok storlek 18 och en liten bit ärta?`*flinar lite*

nä, men allvarligt talat... jag fångade min botia i en grotta(avlång rot) ..han ville gömma sig där såfort jag kom med håven...grottan hade två ingångar & då höll jag en håv för den ena sidan & skrämde han med handen på den andra.. & vips så simmade han rakt in i håven..
#5 - 24 juni 2003 06:00
Smart med två håvar......[:-132]

Nej, skämt åsido mina botsior gömmer sig mycket väl och ligger och trycker. Tanken var ju att slippa möblera om i ett väl planterat och med åtskilliga rötter arrangerat akvarium - fler tips önskas!

Fällan, vem har ritningen på den....[?]
#6 - 24 juni 2003 07:59
jag fångade mina botior genom att låta dem simma in i en kokosnöt. sen satte man bara för en håv framför hålet. jag vet inte varför men det tog inte många sekunder innan de rusade rakt ut o in i håven...

mats

Annons