Fakta om: Vandrande Pinnar & Krabbor!

#1 - 18 januari 2007 10:01
[FONT=Comic Sans MS] [SIZE=5]Hejsan![/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4] Jag ska eventuellt få en/ två vandrande pinnar och jag vill gärna ha fakta om dom! [:)] [/SIZE][/FONT]
[LIST]
[*][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=red]Ska dom ha sällskap?[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=red]Vad äter dom + hur ofta ska man byta mat + vatten?[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=red]Hur stort terrarium ska man ha, kan man ha en plastbox?[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=red]Vad [SIZE=5]ska [/SIZE][SIZE=4]dom ha i sitt terrarium?[/SIZE][/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#ff0000]Vad skulle vara kul att ha i terrariumet?[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#ff0000]Vilka växter kan man ha?[/COLOR][/SIZE][/FONT][/LIST][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#ff0000] [/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#ff0000] [SIZE=5][COLOR=black][SIZE=4]Skriv allt du kommer över!!![/SIZE] :D [/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=5] //Tack på förhand, Jenny[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=5][/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=5][COLOR=navy]Jag[/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Comic Sans MS][SIZE=5][COLOR=navy] skulle också vilja ha fakta om krabbor[:-137] [/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=5][/SIZE][/FONT]
#2 - 18 januari 2007 10:57
kolla in länkarna nedanför här...

på länken "fråga om vandrande pinnar" finns det länkar med fakta om dessa
#3 - 18 januari 2007 19:03
Ok, tackar så mycket! :D
#4 - 5 februari 2007 18:16
dem ska minst ha en bur på 15X15X15 så att dem ska må riktigt bra
i buren ska du ha: en pinne att klättra på, grus,gärna engelsk sjösten, grov
dem behöver inga växter men dem kan ha till exempel: gräs,(vattna ofta om du ska ha växter) mossa, växter som inte är giftiga och som inte är för stora
#5 - 7 februari 2007 10:09
Tackar så mycket :):D
Krabbor någon? Hur stort ska dom ha m.m. :D:)
#6 - 7 februari 2007 10:25
vad för krabba ska du ha då?
#7 - 9 februari 2007 14:19
Vet inte.
Nåt tips? :D:)
#8 - 9 februari 2007 14:27
Kräftaa!! :p

Jag var på zooaffären idag och såg jättesöta kräftor som var typ i den här storleken (från ena strecket till det andra): |---->| och vissa lite till. Dom kostade (det var två priser(!) määrkligt...): 39;- och 49;- . Jattesöwta!! :D:D

Ska kolla namnet på dom.
Men om någon kan gissa sig till arten så vill jag gärna ha fakta [:-137] :D:P
#9 - 9 februari 2007 22:15
jag hade en vandrande pinne när jag var liten (Fler från början) som jag hade sittandes i en blomma utan bur (när den blev ensam) den trivdes jättebra och vi sprutade lite vatten på den någon gång om dagen så den fick fukt...
ett tips är att köpa typ persilja i kruka och sätta i buren så kan de äta av den
det finns roligare varianter av vandrande pinnar också än den vanliga
hade en som såg ut som en skorpion den var döhäftig, kommer inte ihåg om det var hanarna eller honorna, men någon av dem kunde flyga också! (de åt dock ekblad så man fick frysa in på sommaren, ganska jobbigt...
#10 - 10 februari 2007 09:30
Okej... ja, den verkar cool. Men som du sa, det verkar jobbigt att frysa in maten :P =/
#11 - 16 februari 2007 17:33
det finns runt 2500 after av vandrande pinnar och den vanliga "pinnen" är den indiska som jag inte kommer ihåg det atinska namnet på XP

Annons