Facebook

#1 - 13 oktober 2007 19:48
Hej!

Några zoopetare som använder sig av facebook.com?
Är endast allmänt nyfiken.. är inte riktigt insatt i det än. ;)
#2 - 13 oktober 2007 20:13
Jag använder inte FB. *går mot strömmen* :D
FB verkar SÅ överskattat. Men så läste jag oxå att dom tappar mycket medlemmar nu med.
#3 - 13 oktober 2007 22:31
det ända det går ut på är att ha fler polare där än vad dom andra har. det är inte ens en community, eftersom folk nästan aldrig skriver till varandra
#4 - 13 oktober 2007 22:57
fredd, vad baserar du det uttalandet på?

Jag använder facebook för att ha enkel koll på gamla kompisar jag inte haft kontakt med på länge. Inga krav på aktivt tjöt men väl desto roligare om det blir nått ;) Har t o m hittat gamla mellanstadieklasskompisar där..
#5 - 14 oktober 2007 09:22
ize skrev:
fredd, vad baserar du det uttalandet på?

Jag använder facebook för att ha enkel koll på gamla kompisar jag inte haft kontakt med på länge. Inga krav på aktivt tjöt men väl desto roligare om det blir nått ;) Har t o m hittat gamla mellanstadieklasskompisar där..

Håller med, jag har hittat en jäkla massa gamla kompisar!
#6 - 14 oktober 2007 09:35
Facebook är svårt, kommer aldrig till slutbossen.

//C
#7 - 14 oktober 2007 10:15
Srikvs lite dåligt tycker jag... :D
hej då
#8 - 14 oktober 2007 11:56
jo man é med, men det é bara en massa apps överallt, lägg till det ena och det andra för att kunna göra det och det..

det enda vettiga som finns är My aquarium ;)...
#9 - 14 oktober 2007 14:08
Gick med för att nån kompis bjöd in mig, typ... Fast det är inte som att jag ids sitta och leta folk... enda kontakten jag har med Facebook är när det står i min mail att nån skickat mig nåt, så loggar jag in, kollar vad det var... bestämmer mig för att inte svara på det just nu, loggar ut och fortsätter med nåt som känns intressantare...
För mig känns det mest onödigt. Fast jag kanske inte har insett hur kul det är?
#10 - 14 oktober 2007 16:28
Jag är med men jag gillar det inte.
#11 - 14 oktober 2007 16:59
Det roliga är ju att se bilder på vänner man inte sett på 10-20 år :)
#12 - 14 oktober 2007 17:53
Jag finns där men besöker det ytterst sällan.
MF... Vad är my aquarium??
#13 - 14 oktober 2007 20:13
qenzo skrev:

det e nog någon "klubb" typ, jag är med i flera akvarie grejer där
#14 - 14 oktober 2007 20:50
qenzo skrev:

det är en application, så man kan ha lite fiskar simmandes.. virituellt...

PM-a mig nått jag kan säka på så kan jag tipsa om det..
#15 - 15 oktober 2007 18:59
Jag är väl med men tycker det är kasst.... bara massa skit som skall läggas till hela tiden... (apps)
#16 - 18 oktober 2007 11:19
Jag är med sen ett tag tillbaka. Tycker det är helt ok. För mig har det varit himla kul att få kontakt med några gamla kompisar som jag inte har pratat med på evigheter. Och nu börjar gamla klasskamrater från högstadiet höra av sig också.
Ha ha, så kan man ju snoka reda på ett och annat också, t ex vad gamla ex har för sig...
#17 - 18 oktober 2007 12:15
Tetsade ett konto just nu. Sa upp det fter 5 min. Måste ha varit det fånigaste som kommits på sedan moonbootsen och de här stavarna folk går runt med utan skidor...
#18 - 18 oktober 2007 15:56
Pegrasus skrev:
Tetsade ett konto just nu. Sa upp det fter 5 min. Måste ha varit det fånigaste som kommits på sedan moonbootsen och de här stavarna folk går runt med utan skidor...

:D:D:D
#19 - 20 oktober 2007 10:40
Tycker man inte om Facebook kan man i stället prova med: http://hatebook.org/
<<<(^;>*
#20 - 20 oktober 2007 11:40
harbard skrev:
Tycker man inte om Facebook kan man i stället prova med: http://hatebook.org/

<<<(^;>*

hahaha.... nu börjar vi snacka...:D
#21 - 20 oktober 2007 18:51
det är en application, så man kan ha lite fiskar simmandes.. virituellt...

PM-a mig nått jag kan säka på så kan jag tipsa om det..

Jag har hittat det hela... trist trist. Trodde det var mer...eh... kul[B)]
#22 - 22 oktober 2007 19:43
hfh75 skrev:
Jag är väl med men tycker det är kasst.... bara massa skit som skall läggas till hela tiden... (apps)

du glömde att förutom att lägga till all skit skall man även lura på sina vänner så mycket som möjligt... förmodligen därför man skall ha så många som möjligt på vännerlistan - då kanske någon vill prata med en efter allt spamande? (eller så får man umgås irl som riktiga nördar)
#23 - 24 oktober 2007 16:59
tycker vi startar en Facebook grupp
#24 - 24 oktober 2007 17:13
Jag måste säga som det är! jag tror jag är beroende nu! :P så fort jag är vid datorn är jag alltid inne.(iofs samma med zoopet:P) men när jag är på jobbet blir det iaf 7-8 ggr om dagen.. så fort jag rör en dator blir det första jag gör att logga in på facebook!!

så jag tycker iaf det är kul :P men ibland hoppas jag att jag tröttnar ;)

Någon mer som är som jag?
Guest
#25 - 26 oktober 2007 15:14
Jag är också en anti facebookare[B)]...

Men det var rätt kul som anti att höra på radion häromdagen att facebooks medlemmar har skrivit på ett sk slavkontrakt:D dvs facebook äger allt ni har där som tex era bilder och personuppgifter.

Jag tycker iofs att det bryter mot PUL men som sagt ni godkände ju deras regler.
#26 - 26 oktober 2007 15:26
Lutt skrev:

Men det var rätt kul som anti att höra på radion häromdagen att facebooks medlemmar har skrivit på ett sk slavkontrakt:D dvs facebook äger allt ni har där som tex era bilder och personuppgifter.

Ytterligare en anledning till att vara anti mot Fejsbook.. :D
#27 - 28 oktober 2007 20:56
Blev medlem nyligen, tycker det är ganska trevligt, men fattar inte grejen med alla spelen, och quizzen, är det allt liksom?
#28 - 1 november 2007 15:45
qenzo skrev:
Jag har hittat det hela... trist trist. Trodde det var mer...eh... kul[B)]

Men det är väl kul att kunna bli ihjälspammad intill sin död?
#29 - 12 november 2007 13:31
Det som är bra med facebook är att man hittar gamla klasskompisar som man inte skulle fått kontakt med igen annars. :-)
#30 - 13 november 2007 13:06
Trodde klasstraffen.com (eller vilken adress det nu har) räckte till sånt?
#31 - 13 november 2007 22:06
Klassträffen kostar ju pengar!

Facebook är kuuul!! Har hittat många gamla kompisar där! Å man behöver faktiskt inte lägga till alla applikationer som finns. ;)
Ska fixa en zoopetgrupp. Eller finns det en redan???
#32 - 14 november 2007 08:58
gladys skrev:
Klassträffen kostar ju pengar!

Facebook är kuuul!! Har hittat många gamla kompisar där! Å man behöver faktiskt inte lägga till alla applikationer som finns. ;)

Ska fixa en zoopetgrupp. Eller finns det en redan???

Nepp, finns ingen zoopetgrupp än!! Starta en! :D
#33 - 14 november 2007 20:29
*Done*
Den heter zoopetgruppen ;P
#34 - 14 november 2007 20:35
Jag e medlem ! :D Men jag tycker du ska skriva en lite mer utförlig beskrivning om gruppen.. Hänvisa till dethär forumet m.m...
#35 - 19 november 2007 15:29
hahahaha hatebook var ju super kul... hahahaha
#36 - 19 november 2007 16:51
Facebook är verkligen ett skapat behov...och jag gillar det absolut inte. Folk spenderar drösvis med tid där. Tycker det är galet.

Jag var en sådan internetanvändare förr med Lunarstorm och allt tok. Lagt ned allt sådant där nu.
#37 - 20 november 2007 14:06
Pegrasus skrev:
Men det är väl kul att kunna bli ihjälspammad intill sin död?

Nja inte direkt, men jag ignorerar de flesta inbjudningar som skickas nu. Spelar mest Pirates och matar min drake å flodhäst.
Men så lessnar jag snabbt på saker också :)
#38 - 20 november 2007 21:47
qenzo skrev:
Nja inte direkt, men jag ignorerar de flesta inbjudningar som skickas nu. Spelar mest Pirates och matar min drake å flodhäst.

Men så lessnar jag snabbt på saker också :)

flodhäst? har jag alså inte blivit spammad med alla alternativ på FB änu? *snyft* mina änner tycker inte om mig egentligen... de t måste ju vara därför (eller var det tvärt om?)

Annons