Ett tips, dra inte till nån sån kedje-akvariebutik då du ska handla sånna fiskar, det brukar oftast bli fel då man beställer in rovfiskar från butiker som i normala fall bara hanterar guppys och liknande.
Akvarielagret är ett riktigt bra tips på butik där de ganska lätt kan få hem pirajor och annat häftigt. Skälet till att du ska handla från ett ställe som detta är pga de har kontakt med de bästa grossisterna vilket innebär att du får hem kvalitetsfisk och inte undernärda stackare. (kan i vissa fall vara någon slant dyrare men det är det värt)
Sen finns det en butik i strax utanför huddinge centrum brevid paradis-parkeringshuset. Minns ej namnet på stället men de sysslar också med rovfiskar och har ganska bra koll. Fråga Malcus eller aircut här på zoopet, de bor i närheten, de kan till och med kanske kolla om butiken kan ta hem pirajor lr inte.
Innan jag skriver lycka till så undrar jag om du har nå riktig koll på hur pirajor är att ha hemma, det är inte den roligaste fisken vad jag hört, värt att kolla upp kanske.
Lycka till