Få jätte rot att sjunka.
Har en jätte stor rot som vägrar att sjunka. Den har legat i vatten i över en månad nu.
Någon som har tips? Borra? Isf hur? Har hört het vatten ska vara bra, men har bara dusch. Inget badkar!
TastY skrev:Få jätte rot att sjunka.
Har en jätte stor rot som vägrar att sjunka. Den har legat i vatten i över en månad nu.
Någon som har tips? Borra? Isf hur? Har hört het vatten ska vara bra, men har bara dusch. Inget badkar!
Galne-Gurra skrev:Naja fast sten/stenar med rostfri ståltråd så slipper du fula hål i roten...
Johanski skrev:MaxB:
Har för mig att Tasty, i en tidigare tråd, frågar om det är okej att "kila" fast roten mellan rutorna, ifall rutorna pallar det. Så jag tror säkert den flyter helt, men han har kilat fast den. Rätta mig gärna om jag har fel ;)
On topic:
Tålamod är väl allt den här hobbyn handlar om, bara vänta
TastY skrev:Stämmer den sitter fast mellan rutorna. Så den vill upp, tro mig. Får väl bli att borta som fan idag, kommer inte synas iaf.
TastY skrev:Har borrat en del nu. Så flytkraften har väl minskat men det går inte att borra bort den. Får köpa fiskelina och linda fast en sten, eller rostfri ståltråd.
Är du säker på att det är mangrove du har Max? För jag har några andra rötter som ska vara mangrove, de flöt inte över huvudtaget. Stanna på botten direkt.