f*n!!! Nu börjar andra honan se lika hemsk ut...

#1 - 7 november 2004 19:16
Har skrivit här tidigare då min ena ancistrushona börjat få stora sår överallt... Nu har jag observerat att den andra, "friska" honan börjat se lika illa ut.

http://web.bitnet.net/eloise/

Vad ska jag göra?? Flytta henne till sjukakvariet med Fungol-medicinen?

Herregud, detta börjar bli akut!
#2 - 7 november 2004 19:26
Kan dom reagera negativt på TMG?? Detta har jag börjat tillsätta för en tid sen, aldrig haft förr...

Märkligt detta, för ancistrus-hanen verkar må prima. Just nu är det stora vattenbyten här! Ska medicinera med Fungol i båda akvarierna sen.
#3 - 7 november 2004 20:02
Har du haft lek? Jag har märkt att mina ancistrushonor ibland kan bli ganska illa åtgångna i samband med lek. Det kan se ut ungefär som på dina bilder.
#4 - 7 november 2004 20:27
Nja, ingen lek här inte. Ögonen är helt insjunkna på den värst drabbade honan. Hon ser död ut. :'-(
Fattar inte vad som hänt. Det enda jag tillsatt innan jag märkte honornas tillstånd var TMG. Men hanen är lika snygg som vanligt. Fattar inte?!!

Känner mig maktlös och förtvivlad...
#5 - 7 november 2004 20:35
Jag häller i TMG i parti och minut i mitt växtkar och mina ancistrusar klarar sig fint. Kolla dina vattenvärden - är det inget fel där så håller jag på Sven W:s svar till dig.
#6 - 7 november 2004 20:42
Har en fråga till dej Eloise: Kanske är lite fel tillfälle att fråga, men har undrat länge vad det är för slags ancistrus jag har (den är rätt liten) och den har samma teckning o likadana fenor som din, så jag tänkte att du kanske vet vad det är för nån? Skulle vara kul å veta...
#7 - 7 november 2004 20:44
Jag har hört att det finns olika typer av ancistrus. Jag trodde först helt bergssäkert att det var en L-144a. Men sen dess jag fick höra detta så är jag osäker.

Ska jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte.

Annons