Nu har det hänt, fast lite för tidigt, för mig. Ett av mina par F-1 Scalarer har lagt rom idag på ett blad. :D
Jag har ett 2 meters kar på 600 liter med lite för mycket fisk i. Framförallt för många scalarer. Det beror på att jag hade 8 st som femkrona i kroppen som jag skulle dra upp och förhoppningsvis få ett eller två par.
Men så köpte jag fem till, kunde inte låta bli. Det var också F-1:or som var väldigt röda på ryggen.
När jag hade fått ett eller två par så skulle jag sälja av ett gäng. Men har som sagt inte hunnit detta.
Så nu blev det lite panik när jag kom hem. Hur som helst så har jag nu gjort så här.
Jag har fyllt upp ett 54 liters med vatten från det stora, lagt i lite sand och en liten växt. Jag har flyttat över paret och bladet med rom på. Att jag gjorde så här beror på att jag vill få yngel. Och jag tror inte att det hade blivit ett enda kvar i den stora baljan. Jag vet att det är svårt att få ändå, men tror att chansen blir större så här. Eller ???
Men jag kommer inte ta bort föräldrarna i något fall, då jag vill ha yngelvårdande föräldrar.
Nu behöver jag tips och råd...
1. Vad händer, vad skall jag göra?
2 Gjorde jag fel som flyttade paret och bladet? (Dom la rommen där det är som mest aktivitet i karet)
3. Om jag får frisimmande yngel, vad skall jag mata dom med? Och när ?