Hej! :)
Har ett SA 240 som puttrar på bredvid mig som verkligen behöver en makeover, fult grus och döende växter efter att jag blev lurad på ett vanligt rör istället för ett växtrör på DM. Ser ut som ett nybörjar kar alltså :D
Jag hade tänkt mig försöka få karet att likna dessa *klick* , *klick* med samma inredning och tänk.
Jag har för mig att det heter Trollhassel.. Måste man göra nått speciellt med det? Vart kan man hitta det?
Hur länge håller löven?
Det krångliga är att jag har ett Nyckelhålsciklid-par (?) som blir terrorriserade av ett Apistopar så jag måste 'dela' upp karet i två revir, ett på varge sida. Jag har försökt med det tidigare, men det har bara slutat med att honan är i ena reviret och hanen i det andra och Nyckelhåls-paret simmar runt osäkra i mitten av karet.
Någon som har nått tips på hur man kan se till så detta inte händer efter jag har gjort om karet? :confused:
Att göra syssla med akvarium är ju grymt dyrt (hua.. :() så om någon har nått budget-tips, skriv det gärna!
Hm.. det var nog allt.. Kan slänga in en bild på hur karet ser ut just ny när karet tänds :) (Vid halvtvå-tiden)