Ta en plastlåda, kanske inte en 2 liters glassbox men jag tror du förstår vad jag menar, locket på och tejpa med gaffa eller silvertejp så att du kan få upp locket efteråt, innan du öser sand över mitt föregående inlägg, alltså högen med polyuretan så sänker du ner plastlådan i högen, och voilà du har ett utrymme att placera ett grävbart substrat.
Om du vill ha en glaslåda istället så knallar du in till glasmästaren och ber om en halvm2 tillskuren 4mm flytglasbit till en liten låda efter dina mått, knalla in på Hornbach och köp en stor tub sika byggskum(79:-) och en tub sikasil-e glassilikon(56:-)
Lägg ut bottenglaset på en tidning, lägg ut ett par bitar av tändstickor där du ska ställa glassidorna, placera ett tungt föremål(gulasidorna, tegelsten) på bottenglaset och ta två av glassidorna och tejpa fast dessa i varandra så att dom bildar ett L eller what ever, kom ihåg att det ska vara en tändstickas utrymme som skiljer sidorna åt.
Ställ upp sidorna på tändstickorna och luta dom mot tegelstenen, gulasidorna, lägg små strängar av silikon i spalten(missa tändstickorna)
upprepa med dom 2 andra sidorna och låt torka.
Ta bort tändstickorna och foga tätt, kom ihåg att tvätta av ytorna som ska limmas med tex t-sprit, om man med tejp maskar området utanför fogen så blir resultatet även en fröjd för ögat.
Lycka till.