Explosion

#1 - 27 juli 2007 13:15
Av posthorns snäckor har det blivit i mitt 12 liters akvarium..jag satte mina skalar yngel i ett 12 liters akvarium för ca 3 veckor sedan och samtidigt så räddade jag de två kvar varande posthorns snäckorna som fanns i mitt 100 liters..sedan dess så har det verkligen hänt saker..de växte till sig snabbt o sen har de lagt rom överallt..mat finns det i överflöd på botten och värmen verkar göra så de förökar sig med en väldans fart..har bara två vanliga glödlampor till det akvariumet på 15w...jag satt och försökte räkna antalet snäckor o det var inte lätt..på 1/3 av botten så var det minst 50-60 st som syndes sen är det massor som är så små så de inte går se i gruset..sen räknade jag inte de som satt på rutorna...och sen alla ställen de har lagt rom...de få växter jag har är helt ner fläckade av rom prickar..o sen i ena hörnet bakom filtret så har de lagt rom från gruset o hela vägen upp..jag kommer snart ha flera hundra av dessa trevliga snäckor [:-70][:-152]

är lite nyfiken på vad man kan sälja dessa för st..och hur stora de ska vara då?
#2 - 27 juli 2007 13:57
Jag har fått snäckor så små som 1cm som överlevt. Ja, du kan ju inte räkna med mer stålars än 20-30 pix för 3-4cm stora.

//C
#3 - 28 juli 2007 09:06
Jag har fått snäckor så små som 1cm som överlevt. Ja, du kan ju inte räkna med mer stålars än 20-30 pix för 3-4cm stora.

//C

Läste du rätt nu? Det var posthorn som nämndes, inte ampullaria ;) Tror inte man får speciellt många kronor för ett gäng posthorn. Även om dom är superbra att ha i karen. Fast å andra sidan om det skulle varit fråga om rosa eller ljusblå posthorn så var det en helt annan sak.

Annons