expert hjälp.!!!!!!!

#1 - 22 juni 2007 12:12
nu har det hänt. min frontosa tuggar.....men vad ska jag göra med henne? låta henne vara eller flytta henne till eget kar???? i 720 karet hon går är det bara frontosor å sex golden,2 blå delfin å ett gäng malar. berätta nån som vet tack
#2 - 22 juni 2007 12:18
Blir hon jagad, eller får hon gå i lugn och ro?

Nu känner jag inte till frontosa, men så här brukar jag göra med mina malawisar.
Blir hon jagad flyttar jag henne så att hon inte behöver öda energi på att bli stressad. Annars har jag henne kvar och flyttar över henne först när hon ska spotta.
#3 - 22 juni 2007 12:18
när min hongi spottade så tog en golden ynglet direkt... så om du vill ha yngel, så äre väl ett till akvarium som gäller!! om du inte kan gränsa av din tank på något sett?? typ med väv, eller liknande ( bara en tanke som jag själv har haft )
#4 - 22 juni 2007 13:03
nja hon verkar inte bli jagad. än då jag såg det för cirka en halvtimme sedan att hon tuggade.å ägg i munnen.men hon själv verkar jaga bort dom som närmar sig henne.är inte risken att hon spottar om man flyttar henne???
#5 - 22 juni 2007 13:28
om du stressar henne när du ska plocka upp henne så är det risk för att hon spottar ut dem! så du får lägga ganska så mycket tid med 2 st håvar eller motsvarande...
för mig tog det ca 20 min att få upp min golden, hon åkte in i ett hörn och sen var matchen över... jag tog de jätte lungt och det gick fint!

jag skulle vänta en dag eller så, hon kanske har fler ägg som ska befruktas?
#6 - 22 juni 2007 13:30
jag har ju en plexiglas skiva som jag kan skärma av med men är leken över å äggen är befruktad nu så det är bara väntan kvar eller????

Annons