Jag har Fluval 405 och lite måste det ju låta, men inte så det stör och det tycker inte jag att det gör.
Det spelar ingen roll vad du kör med så brummar det ju alltid lite.
Att det inte är 0 i decibell förstår jag ju :) Men sen är ju 405 så mycket större att det är klart att den kan låta lite mer också.
dessa är likvärdiga, 205.an lite tystare! Men annars är de väldigt olika, 2215 har inga snabbkopplingar eller andra finesser och är inte att föredra om du ska krångla in det i ett underskåp eftersom du måste ur med slangar vid rengöring! 205 däremot har stoppventil och du kopplar lätt bort slangarna och kan bära iväg filterbehållaren och finns också en spak att pumpa igång häverteffekten vid uppstart, jag tycker den är oslagbar i sin säkerhet utrustad med stora och ordentliga packningar, man känner sig trygg med den!
Det är ju kanon eftersom 205:an är billigare ;) Och det känns ju värt att den är lite smidigare, eftersom jag precis dom du skriver ha den i ett underskåp.
När jag ringde runt så va det även en som hade någon slags Eheim Ecco (minns inget mer än så av namnet). Skulle vara någon ny variant, någon som vet något om denna typ?