Ett svar skulle uppskattas inom kort! =)

#1 - 24 december 2004 23:19
hej jag har tretton neontetror i ett 200 l akvarium.Tidigare idag var honorna feta, men nu tycks de inte vara lika feta längre. Det ligger små genomskinliga syrebubbelliknande "bollar" i hela akvariet, under växter, på akvarie kanten, på pumpen m.m. Jag undrar om detta kanske är ägg? Tack på förhand! :)
#2 - 24 december 2004 23:24
mycke troligt... om det nu inte bara e syrebubblor som åker upp så fort de rörs vid är det nog inte mycke annat det kan vara. Kul när fiskarna trivs :)
#3 - 24 december 2004 23:30
Jo visst är det de=) Tänkte fråga också om hur man ska göra när man ska starta upp ett yngelakvarium..? har ett 43 l akvarium undanställt som jag tänkte köra igång i detta syfte, men kan man ha en vanlig pump då? Kan inte ynglen sugas in då :S? TACK OCH GOD JUL ALLESAMMANS!
#4 - 24 december 2004 23:35
jo, de kan allt sugas in, så därför kan det vara bra att ha något för insuget. Någon slags filtervadd, eller en strumpa som jag har hört talas om att vissa har använt. Har man inget yngelkar igång kan det vara en fördel om man har möjligheten att ta lite filtermaterial från ett akvarium som e igång, eller iaf vatten från det. Vet iofs inte om yngel skitar ner så mycke att det är totalnödvändigt, men det skadar knappast.
Tänk bara på att byta vatten ofta i ett yngelakvarium. Lucka till och God Jul!
#5 - 24 december 2004 23:39
Tack så mkt. nu har jag allt jag behöver veta tror jag =)

Annons