Mitt ena lysrör (det bakre) funkade inte då jag köpte mitt kar (köpte det beggat) Jag lät problemet vara utan att undersöka orsaken. Förr igår ville jag däremot försöka fixa problemet, trodde att det hade ärjat lite och att det skulle vara lätt att fixa till. När jag plockade ner allt och tog en titt så såg jag att den ena lysrörshållarn hade bränmärken, öppnade locket och såg att det antagligen pga glapp börjat smälta på och i kåpan för lysrörshållarn. (kåpan = alltså locket där de 2 hålen för lysrörsanslutningarna finns)
Själva hållarn i helhet är fullt funktionell och oskadad. Det är dock kåpan som måste bytas ut samt att anslutningarna till lysröret i hållarn (antagligen någon typ av fjädrande koppar lr liknande) brunnit sönder och gått av, detta behöver alltså också bytas ut.
Bytas = kåpa samt anslutningar i hållarn.
Lättast vore ju om det är möjligt att köpa en helt ny lysrörshållare. Detta var dock inget mina butiker kunde ordna då dessa prylar är klassade som elektroniktillbehör som på något sätt förbjuder butiker att köpa in det. Finns det alternativ? Något ställe jag kan köpa hem detta på över nätet? Vad jag förstått är att det måste vara en identisk hållare till orginalet, sant?
Behöver verkligen få detta fixat, så jag vill ha tips allt ifrån hur jag kan göra någon hemmagjord lösning och hur jag på något sätt kan fixa ett nytt.
Bilder kommer upp aldeles strax