ett par nyfikna frågor

#1 - 6 april 2012 19:29
kolfilter när man fyller på? kan det vara bra att ha? BEHÖVS det? vart sätter man det? i karet eller vid kranen?
#2 - 6 april 2012 19:34
När karet är igång behövs inte kolfilter vad jag har förstått, om det behövs när man startar karet är jag osäker på, men tror inte det.
#3 - 6 april 2012 21:27
Jag har en patron på in-vattnet. Detta för att jag sover bättre. Det ska inte vara någon fara ändå, det funkar ju för typ alla andra.

I karet är det bra att ha vid medicinering och när man vill få bort andra oönskade saker ifrån akvariet. Bra under en kort period, så kan man nog sammanfatta det :)
#4 - 7 april 2012 03:29
Jag har en patron på in-vattnet. Detta för att jag sover bättre. Det ska inte vara någon fara ändå, det funkar ju för typ alla andra.

I karet är det bra att ha vid medicinering och när man vill få bort andra oönskade saker ifrån akvariet. Bra under en kort period, så kan man nog sammanfatta det :)
Gör det? Jag tycker mig se problem relaterat till Vattnet nästan dagligdax här på forumet.
Nyttan med det är att man slipper oroa sig för bland annat kloraminer som blir vanligare och vanligare.
#5 - 7 april 2012 06:46
Som inte brukas av vattenverket i kil enligt kommunen :)

TS får kolla upp hur det är i Halmstad.

Sen pratade jag med en kille på universitetet, han sade att möjligheterna att få bort kloraminet med den typen av kolfilter jag brukar är ganska omöjligt.

"då behöver du ett stort djäkla kolfilter, om du ska få bort det"

Problemet är ju att det här är EN sanning bland många. Jag vet inte hur man kan härleda problem till kloraminfyllt vatten, det vet du bättre. :)

Annons