Ett pågående bakgrunds bygge

#1 - 16 november 2004 16:12
Har precis kommit hem från skogen där jag håller på att gjuta av en klippvägg med gelcoat och glasfiber. Verkar bli riktigt bra men resultatet får vi se i morgon. Har två frågor.

1. Vilka färger skall jag använda nu när jag skall måla bakgrunden. Finns det vissa märken man skall undvika?, vilka har ni använt med gott resultat..

2. Vilken lack skall jag sedan använda för ett bra resultat. Har hört att ett 1 komponents båt lack skall fungera, men har även hört att det kan bli en vitaktig yta vissa gånger. Vad e bra att använda, vilka erfarenheter har ni av detta..

Tacksam för svar..
#2 - 16 november 2004 16:18
låter jätteintressant, ta gärna bilder på hela processen.
#3 - 16 november 2004 16:27
Hejsan!
1. Jag har använt vattenbaserad akrylfärg, men är lite osäker på att jag valt rätt... vattenfärg vet jag ska fungera enligt andra men kan spädas ut vid lackning, det går även att trycka in sand i husfix om du tänkt använda det.

2.1 - komp. båtlack vet jag inte om det fungerar, använde själv Epolan V 2-komp golv från Nordsjö.

Jag försökte leta reda på mycket info innan jag började och då hade folk använt hobbyakrylfärg, men den är svindyr. men eftersom vissa använt granitsprej på burk så chansade jag på att "vanlig" akrylfärg skulle fungera. ett tips är att grundmåla i olika mörka nyanser på det sättet kommer du att få naturliga skiftningar i det övre färglagret.
#4 - 16 november 2004 16:43
Vilket material använder ni? Om det e frigolit,hur får ni den och inte flyta?
#5 - 16 november 2004 16:50
Kolla denna länken. Ett tips om hur en bakgrund kan byggas..

http://www.tropheus.info/riftlakes/cichlids/plastbak.html
#6 - 18 november 2004 18:55
Ursprungligen skickat av figo

Vilket material använder ni? Om det e frigolit,hur får ni den och inte flyta?

Silikon, Silikon och ännumera Silikon [:)]

Annons