Har just nu ett kar på ca 160 liter med:
2 Små salvini
1 Jack dempsey på ca 13 cm
1 Red devil
2 Guldsöm
2 små golden
3 Gibbi
1 okänd mal
2 Synodontis
(Observera att den enda stora fisken e en synodontis och JD, alla andra e fortf små.. Så jag tycker inte att det e överbefolkat, kanske på gränsen ^^)
Iaf, Jag har haft karet i nästan ett halvår och det har gått rätt så bra... Men dom senaste veckorna har jag uppmärksammats på hur mycket dom bråkar. Det e inte förvånande, det är en oerhört dålig blandning av fiskar (jag vet) men jag hade en tendens att köpa det jag tyckte va fint.. Nu vet jag hur det är med vad som går ihop med vad, det har bara inte varit ett problem innan och jag har därför inte gjort nått åt det. Men nu e det hela tiden bråk, det är inte kul att se och självklart är det fel mot firrarna. Så vad jag tänkte är att lämna alla fiskarna till Tropen här i götet vilket jag tycker är det bästa "hemmet" för firrarna.. Jag tänkte satsa afrikanskt(Golden och alla malar ska va kvar)
Lämna gärna förslag på fiskar som inte blir alltför stora från det afrikanska släktet och som inte är så aggressiva och gärna färgglada.. Tips, frågor, vad som helst ^_^ Eller tycker ni att jag ska ha kvar det som det är? (tvivlar att jag bör ha det så) Tackar för svar..