Hjälp till att bevara sveriges gammelskogar!
Det enda som krävs av dig är ett klick per dag.
www.ettklickforskogen.se
Nå_Nirvana_Nu skrev:Finns det fler "ett klick för" - sidor?
Azur skrev:Det är ju behjärtansvärt att man kan hjälpa till att bevara gammelskog, men det är ett rätt uselt upplägg på det hela: antingen kan man donera 20 öre via ett klick, eller så måste man donera 2770:-
Klickandet blir aldrig några summor, och åtminstone jag varken kan eller vill donera tre tusen spänn. Vad sägs om ett SMS-nummer där man donerar 20:-?
Azur skrev:Det är ju behjärtansvärt att man kan hjälpa till att bevara gammelskog, men det är ett rätt uselt upplägg på det hela: antingen kan man donera 20 öre via ett klick, eller så måste man donera 2770:-
Klickandet blir aldrig några summor, och åtminstone jag varken kan eller vill donera tre tusen spänn. Vad sägs om ett SMS-nummer där man donerar 20:-?
splatt skrev:Jag klickade just...
Men måste ändå säga att skogen mår absolut bäst genom att man sköter om den, genom att gallra, d.v.s. att man tar bort mindre träd och buskar så dom större träden får mer utrymme att växa och mer solljus...
Är själv skogsägare och kan säga helt ärligt, att fastänn vi röjer och hugger hela vintern så hinner vi inte alls med all våran skog, det växer mycket mer än man hinner avvärka... så skogen lider inte alls av att bli " om skött genom avvärkning och gallring"
:)
Patrik Steen skrev:Verle är nog kört för så mycket pengar lär det nog inte skrapas ihop skulle jag tro till Mars månad.Men nästa skog dem går på lär nog räddas då pengarna läggs på det i stället
splatt skrev:Jag klickade just...
Men måste ändå säga att skogen mår absolut bäst genom att man sköter om den, genom att gallra, d.v.s. att man tar bort mindre träd och buskar så dom större träden får mer utrymme att växa och mer solljus...
Är själv skogsägare och kan säga helt ärligt, att fastänn vi röjer och hugger hela vintern så hinner vi inte alls med all våran skog, det växer mycket mer än man hinner avvärka... så skogen lider inte alls av att bli " om skött genom avvärkning och gallring"
:)
smurfmats skrev:njae, det vet jag inte om jag håller med om. det finns olika sorters skog bla produktionsskog som jag antar du sysslar med. vill man ha en hög avkastning på skogen så är det nog bäst att röja som du gör. men det finns ju en annan sida på myntet och det är ju att det finns rödlistade arter(nästan rätt jojje:)) som inte trivs i en sådan skog. dock är sådana skogar tyvärr sällsynta...
Bowman skrev:Jag skall fan köpa två mobiltelefoner till och springa runt och ringa mig själv.
Robert "mobilsmog" skrev:Jag tror du missat någon information i ämnet?
Läs på och uttala dig här igen. ;)
Mvh
/Robert
JojjeN skrev:"Ett klick för skogen" har inget med mobiler att göra, var vänlig lämna tråden i fred. Möjligen bumpa din egen. För jag hjälper gärna naturen, men vi behöver inte första trådarna för det. Det du försöker göra är att vända denhär tråden till en helt annan diskussion, som du tycker är trevligare.
JojjeN skrev:Det hade räckt med: "Ni som vill hjälpa naturen vidare kan kolla min tråd här:"
Istället för att börja skriva upp en massa argument så det till 100% säkerhet blir diskussion även i denhär tråden.
Jag tänker göra det hoppas att fler gör det:)Nå_Nirvana_Nu skrev:www.ettklickforskogen.se
Ni som är inne på sidan varje dag har kanske sett att de har en sms-tjänst där man genom att skicka ett sms kan skänka 20 kronor till insamlingen för att rädda skog.
Jag har skänkt 20 kronor
Vem mer skänker 20 kronor via sms-tjänsten? :)
Ha de´ bra allihopa
Nå_Nirvana_Nu skrev:Skogen Är nu rÄddad =)
Vic skrev:Hjälp till att bevara sveriges gammelskogar!
www.ettklickforskogen.se
Patrik Steen skrev:
Vic skrev:Hjälp till att bevara sveriges gammelskogar!
www.ettklickforskogen.se