Jag har funderat på att köpa ett akvarium länge nu. Jag började med att leta en heldel på internet, jag har även köpt mig en bok som verkar innehålla bra information för nybörjare och lite mer avancerade fakta bland annat om kemiska ämnen i vattnet osv.
Nu till mitt problem, jag har blivit erbjuden att köpa ett begagnat akvarium. Det är ett 110 liters Juwel Akvarium helt komplett med tillhörande bänk, pump, doppvärmare, lysramp, grus, växter, fiskar mm. De är enligt uppgift ca 1 år gammalt, för detta vill dom ha 1100:- och jag har ingen aning om det är ett bra pris eller om jag blir lurad. Är det någon som kan tycka till om detta?
Jag ville ursprungligen ha ell lite mindre akvarium på ca 80 liter och jag är eg inte så intresserad av fiskarna som följer med men jag har fråga i en lokal djuraffär och de skulle kunna ta emot dem.
Hur ska jag göra? Förresten måste jag åka ca 10mil för att hämta det, ska jag vänta tills jag hittar ett mindre närmare eller är det ett bra pris så det är bara att slå till?