Jag kan förstå att man vill tjäna pengar på att driva och underhålla ett forum, men finns det inte bättre vägar att gå än att sälja medlemsskap? Med så många medlemmar som ni har - och har potential att få - borde det inte vara några som helst problem att driva sajten enbart med hjälp av reklamintänkter. Och det borde blir ganska många kronor över...!
Idag finns 633 stycken guldmedlemmar. Dessa generar 142.425,- kronor per år. Om det är för mycket eller för lite för vad Zoopet erbjuder låter jag vara osagt, men jag driver själv forum på internet och det är inte många timmar per år som jag lägger i underhåll på det. Och det gör jag för att jag har ett eget intresse av det mina forum behandlar, inte för att jag vill tjäna pengar på det.
Det ligger ju inte direkt i tiden att låta användaren betala för en forumtjänst. I mina ögon är ett forum en allmän plats för alla medborgare som delar samma intresse. 99% av alla forum är såpass bra som de är på grund av sina medlemmar. Utan medlemmar inget forum. Ta bort guldmedlemsskapet och attrahera istället fler medlemmar som gör sajten ÄNNU bättre!
Jag tycker:
- Att ni ska släppa hela forumet och Zoopet fritt.
- Ni borde se mervärdet av fler medlemmar, så att till exempel Annonsdelen kan utnyttjas för ALLA. Det är ju trots allt för djurens skull som man sätter in en annons under t ex "Skänkes".
- Om ni ändå vill ha kvar guldmedlemsskapet, ha isåfall INGEN del av forumet öppen för allmänheten! Man blir bara sur när man inte får vara med och dela av kakan.
Detta är mina åsikter. Jag har letat efter andra akvarieforum på nätet, men anser att Zoopet är det bästa. Men jag vill inte betala för det, lika litet som jag inte betalar för något forum på nätet som jag anser vara bäst i sin genre.
Vad tycker ni andra?
/andreas