Som första akvarium? Ska jag köpa ett 96 liters eller 60 liters? Eller till och med 54 liters? Vad tycker ni och varför? :(
Tack
HeroS skrev:Som första akvarium? Ska jag köpa ett 96 liters eller 60 liters? Eller till och med 54 liters? Vad tycker ni och varför? :(
Tack
Ja verkligen inget bra förslag du fick där! tex ancistrus bör ha minst 100L och har du 2st så finns risken att karet blir fullt av småttingar... Läs på på zoopets artbeskrivning innan du beger dig dit igen så att du vet vad som gäller:)HeroS skrev:Jag var i akvarieaffären i dag, personalen där drog på att jag kunde ha ett stim av typ neontetra, ett stim av platy, en kampfisk och två ancistrus i ett 60 liters, tyckte jag lät liiite mycket!!
Gaffel skrev:Råkade själv ut för ovanstående misstag där jag förbarmade mig och tog hand om en ancistrus hane och flyttade honom temporärt till ett 100 liters, efter två veckor satt hanen och fläktade över kull no.2 och jag satt med 250+ yngel i ett 100 liters med grönvatten och en massiv fiskdöd som resultat.