Man kanske först skall varna känsliga tittare från o öppna denna länk.
http://www.morningstarr.co.uk/forum/...ts-rabbit.html
&feature=related"" target="_blank">...eature=relatedchigak skrev:Om man ser till näringskedjan så är det ju bara naturligt för ett rovdjur att fånga byten.
Det är ju inte konstigare än t.ex när våra huskatter tar byten.
Azur skrev:Det är en stor moralisk skillnad mellan "vild häger dödar kaninunge ute i naturen" och "akvarist släpper ner en ankunge till en tam arowana för att njuta av att ankungen blir dödad".
I det ena fallet är det ett djur utan förmåga till medkänsla och moral som gör något för att överleva, i det andra fallet en människa med förmåga till medkänsla och moral som gör något för att det är underhållande. Skillnaden är uppenbar och glasklar.
Azur skrev:
Det finns hur många såna där motbjudande "MIN FISK ÄR GRYMMAST!!1! MEST BLOD 1:27 IN I VIDEON!!!" videos från waterwolves
kaj.p skrev:Enskilda personer uttrycker också med rätt sin avsky. Men vore det inte bra om hobbyn/ föreningar visade sitt ställnignstagande. Eller är det svårt o få dem o enas i en gemensam ståndpunkt.
THE_DUDE skrev:va! hänger du på ww azul?
Inte vad jag sett. Jag såg t.ex. en hel tråd som var tillägnad vem som hade grisigaste piraya-matar videon/bilden.
men sådana filmer brukar rätt ofta få samma reaktioner som här när dom postas där.
provokation & inget annat.
Azur skrev:
Inte mer än folk som andordnar hundslagsmål gör det för att provocera.
Azur skrev:
Inte vad jag sett. Jag såg t.ex. en hel tråd som var tillägnad vem som hade grisigaste piraya-matar videon/bilden.