Erfarenheter av "aqua rock" bakgrunder?

#1 - 3 mars 2005 21:37
[color=#191970]Sitter och kikar på bakgrunder av märket "aqua rock" och blir lite sugen på ett inköp. Är det någon som har några erfarenheter av denna bakgrund? Det är den med måtten 150x55 cm som är aktuell för min del isf. Det verkar vara lite snålt att hitta bilder på den. Den ser ju riktigt snygg ut. Frågan är hur svårt det är att montera en sådan?
Någon som provat på dessa?
Hur mycket bygger den ut, och bygger den ut olika mycket så att säga?
Är det plats för innerfilter och värmare bakom eller måste man silikona fast hela bakgrunden en bit ifrån bakrutan för att få plats med de tekniska attrialjerna??
Någon som har fler bilder på den man kan hitta hos den svenska leverantören?[/color]
[color=#191970]/ moori[/color]
#2 - 3 mars 2005 21:43
Bygg själv! Bygg själv! Bygg själv!

Inget vidare svar på din fråga kanske, men roligare sysselsättning får man nog leta efter :D
#3 - 3 mars 2005 21:52
Jo, jag kan tänka mig det faktiskt men hittills har jag inte sett nåt hemmabygge som varit riktigt sådär överjävligt snyggt som jag vill att det ska vara tyvärr. Jag vill gärna ha en bakgrund med en trästam på och det är nog överkurs. Sen har jag inte så överdrivet stor tillit till min konstnärsådra heller :)
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 3 mars 2005 22:00
Sen har jag inte så överdrivet stor tillit till min konstnärsådra heller

Det har vi gemensamt - har själv genom årens lopp gjort flera tappra försök med mer eller mindre bedrövligt resultat:eek: .
En kompromiss som jag gillar är BTN-modulerna - då bygger man en egen personlig bakgrund och kan lyckas utan att vara alltför konstnärlig. Fast då blir det ju ingen trästam som du vill ha förstås.
#5 - 3 mars 2005 23:36
[QUOTE=Kjell Fohrman]
Sen har jag inte så överdrivet stor tillit till min konstnärsådra heller

Det har vi gemensamt - har själv genom årens lopp gjort flera tappra försök med mer eller mindre bedrövligt resultat:eek: .
En kompromiss som jag gillar är BTN-modulerna - då bygger man en egen personlig bakgrund och kan lyckas utan att vara alltför konstnärlig. Fast då blir det ju ingen trästam som du vill ha förstås.[/QUOTE]

Sen får man väl kanske se lite på prisskillnaden. Har inte råletat men vad jag har set, så ligger ingen modul under 600:- iaf (notera; vad JAG har sett). Och ptja bygger man själv så är det ju ungefär slutsumman (beror förståss lite på storlek).

Men sure, har man pengarna så tycker jag absolut man ska köpa. Då blir ju inte resultatet käpp rätt åt fanders :P
#6 - 4 mars 2005 01:43
Kör på Aqua-rock

Köpte en aqua-rock för ett litet tag sedan och den är faktist minst lika snygg som en back to nature. Den är dessutom mycket mera prisvärd ochså. Den bygger inte lika mycket i djup som sina konkurenter så vill man ha ett innerfilter kan man ställa Aquan lite snätt mot bakrutan. Tyvär så måste man cilikona rönt bakgrunden. Ställde min lite snätt och byggde ett eget innerfilter bakom när allt blev klart så vart det skitsnyggt. [QUOTE=moori][color=#191970]Sitter och kikar på bakgrunder av märket "aqua rock" och blir lite sugen på ett inköp. Är det någon som har några erfarenheter av denna bakgrund? Det är den med måtten 150x55 cm som är aktuell för min del isf. Det verkar vara lite snålt att hitta bilder på den. Den ser ju riktigt snygg ut. Frågan är hur svårt det är att montera en sådan?
Någon som provat på dessa?
Hur mycket bygger den ut, och bygger den ut olika mycket så att säga?
Är det plats för innerfilter och värmare bakom eller måste man silikona fast hela bakgrunden en bit ifrån bakrutan för att få plats med de tekniska attrialjerna??
Någon som har fler bilder på den man kan hitta hos den svenska leverantören?[/color]
[color=#191970]/ moori[/color][/QUOTE]
#7 - 4 mars 2005 10:09
Säger som heljis! BYGG! Jag och min pappa är just klar med vår bakgrund till vårt 112L! Det blev jättecoolt! Man behöver inte vara konstnärlig! Vi bara tog en kniv och började arbeta...inget småpet här inte. För att vara första gången blev vi grymt stolta!
#8 - 4 mars 2005 12:14
Vi köpte en Aqua Rock på 125cm till vårat 240l akvarie, helnöjda! Grymt prisvärda och de behöver ingen silikonering pga deras vikt. Vi har stoppat in insug till vårat ytterfilter & doppvärmare bakom den också. Kolla zoonen min för en bild.
Lucas_no1
#9 - 6 mars 2005 08:57
Mitt 540 kar har jag en aquarock i ta en titt på min sida så kan du se bilder på hur den ser ut.

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=305624

Jag tycker den är prisvärd men lite för färgglad men den lugnar nog ner sig efter några månader i karet.

Fast nästa bakgrund blir en gjuten i latexform.

Mvh Lucas

Annons