Hej på er!
Var bara tvungen att lägga till mina egna erfarenheter av Amazon akvarium i Karlstad och postorder!
Idag kom sex stycken malar till mig: två L204, tre L260 och en LDA31 (han har fått in en massa sådana rödprickiga malar!).
De kom fram vid tretiden på dagen och jag åkte och hämtade dem vid Swebus. Alla fiskarna såg ut att må bra och att vara i god kondition. L204:orna och LDA31:an var dessutom rätt stora!
Stoppade ner syresten och 25W doppvärmare i den stora påsen med rätt många liter vatten. Lät de återfå rätt temperatur under drygt en timme. Jag tror vattnet var rätt varmt när de kom fram men sedan kallnade det hemma hos mig när jag tog locket av lådan.
Därefter koppade jag in dem under nästan två timmar. Nu är de i akvariet och förhoppningsvis kommer jag inte att lyckas ta död på dem.
Hela affären gick mycket smidigt och Farid skötte det hela utan något att anmärka på. De skulle ha kommit igår men han fick förhinder och mailade mig och bad mig bekräfta att jag kunde ta emot dem på onsdag i stället. Bra gjort! Han är dessutom mycket kunnig om dessa fiskar.
Jag kan i alla fall tveklöst rekommendera att handla av honom, även på "distans".
/Micke
Mina akvarium...