Daniel Blom skrev:Fast pyttefiskar - som små rasboror, Sundadanio, Sawbwa, Dario och dvärgkulfiskar - ser man alldeles för sällan i affärerna. Det verkar som om vi akvarister är för snåla för att köpa fiskar på 2-3 cm när man kan få dubbelt så stora för samma peng.
HåkanM skrev:Jag undrar om Cocoon 7 finns hos någon svensk leverantör ?. De flesta jag sett som har Cocoon har endast upp till 6 på 31,5 liter.
Cocoon 7 på 43,2 liter har jag då inte sett överhuvudtaget
HåkanM skrev:Jag undrar om Cocoon 7 finns hos någon svensk leverantör ?. De flesta jag sett som har Cocoon har endast upp till 6 på 31,5 liter.
Cocoon 7 på 43,2 liter har jag då inte sett överhuvudtaget
Personligen tycker jag cocoon ser ut som en förvaringslåda plus filtret som följer med är ju ganska blaha blaha. Skulle mycket hellre gå på fluval edge (följer med ett bra filter) eller chi som är riktigt snygga eller lite billigare aquael nano. När det gäller aquael nano så skulle jag hänga på ett aquaclear 20 ryggsäcksfilter (samma som följer med edge) så man slipper ha pumpen i karet:)weijdo skrev:Hur är dessa kar? Funderar på ett Cocoon 3 på 30 x 30 x 35 cm på 31 L eller ett Cocoon 7 45 x 30 x 32 cm på 43,2 L. Jag har ingen erfarenhet av akvarium så jag vet inte om dessa kar är bra eller ej. Någon erfarenhet, bilder på färdiga kar? Vad kostar de ca?