Kort tillägg. För en månad sedan byggde jag om AM Top-innerpumpen helt. I originalutförande är det bara en liten svart kudde i de två grå "filterkassetterna" som sattes igen fort med mina förutsättningar. Jag limmade ihop understycket och de två kassetterna till ett framstycke, så att pumpen nu bara består av bakstycke och framstycke+motorhuvud. Detta innebär att det rangliga konstruktionen inte ramlar isär, när jag skall ta ur pumpen ur akvariet. Dessutom sågade jag bort alla fack och "tvärbalkar med Dremeln (rätt meckigt) till ett tomt skal, så att jag nu kör med klossar blå 10-matta inuti. Rejält utökad filtervolym, bättre blås och även en tystare pump blev resultatet. Dessutom snittade jag sugkopparna med rakblad, så att tre av dem bara har vibrationsdämpande funktion. Det var ett elände att få ur den innan, men nu sitter pumpen bra med bara en sugkopp. Cikliderna röjer bra när de bygger lekplatser hela tiden, så min funktion med innerpumpen är att få bort allt växthack. Men nu är den lätthanterlig och praktisk att serva. Tidigare blev den högljudd fort, eftersom den sattes igen efter en vecka, men nu hörs den knappt på en månad innan det är rensdags. Har tidigare sett en liknande modifiering av Fluval 4+ på samma sätt och jag är riktigt nöjd med förbättringen som det innebar. Men i originalutförande finns bättre (och dyrare) alternativ.