Jag köpte en eremitkräfta till mitt slamkryparakvarium, slamkryparna är små och kan inte skada honom, de har bitit honom ett par gånger men han är inte skadad, ögon och känselspröt är kvar.. men han blir ju rädd och kryper ihop för sig själv... djuraffären sade att det var naturligt första dagarna.. men.. när jag tar upp honom ur akvariet, det tar kanske en kvart en halvtimma innan han kommer ur skalet men sen är han väldigt aktiv, visst.. han kryper ihop om han blir rädd men är ute igen på ett par sekunder.. han kryper omkring här på mitt skrivbord nu och har klättrat aktivt riktigt fint för att nu vila innuti en liten tygpåse.. jag har börjat överväga att skaffa ett litet platsakvarium att ha honom i på skrivbordet och låta honom vandra fritt på skrivbordet när jag sitter här.. vilket är ca 9 timmar per dag, ibland mer... är det bara en illusion att han trivs bra här? kommer han vänja sig vid slamkryparna? kommer de vänja sig vid honom? jag har aldrig sett honom krypa runt där alls och jag har haft honom där i två dagar...han kryper in under en stock och gömmer sig.