Hej.
Ny i "gänget". Startade en damm för 4 år sedan. Tyvärr kände jag inte till det där med öppet vatten och sumpgas, så efter den stora döden (1 överlevande guldfiskyngel)förra året, kom grävmaskinen fram, och nu har jag en damm på 16000 liter.
Släppte ner 7st Koi, 4 scubunkin (res stavning) 4 guldfiskar, 3 slöjstjärtar och "Bebis".
Resultat?!
En massa yngel i hela dammen. Efter att ha gett bort yngel till grannar, vänner och bekanta har jag äntligen slunkit in på denna hemsidan och upptäckt att jag har gett bort en förmögenhet!!!
Jag har massor med Koi! Räknade till 52 yngel häromdagen! Samtidigt läste jag under Koibeskrivningen att detta skall vara en mycket svår art att föda upp och att den är mycket känslig?!
Ett av ynglen som gavs bort, var ett Koiyngel som hamnade i Gävle. Dammen där är på 400 liter. I höstas fiskades alla yngel utom ett (Koi) upp. Under vintern har dammen varit bottenfrusen med en två meter hög snödriva över! Efter vårfloden simmar ett litet trögt grönt Koiyngel fram?! Känsligt? Svårt?
Kika gärna in på min hemsida, så får ni se mer av dammen.