Ensam Kampfisk?

#1 - 20 september 2005 14:26
Känner sig kampfisk hanar ensamma om man bara har en?
Har 1 kampfisk och en Otto.
#2 - 20 september 2005 14:43
kampfiskar känner sig inte ensamma, dom trivs vad jag har hört nästan bättre ensamma, rätta mig om jag har fel !!
#3 - 20 september 2005 16:20
[QUOTE=neon_kimpan]kampfiskar känner sig inte ensamma, dom trivs vad jag har hört nästan bättre ensamma, rätta mig om jag har fel !![/QUOTE]

Stämmer.
Kampfiskar är inga stimfiskar och mår därför minst lika bra ensamma.
#4 - 21 september 2005 17:46
Okej, då vet jag :)
#5 - 21 september 2005 18:19
Andra labyrintfiskar då, ex.vis guramis. Hur tycker dom om att vara ensamma?
#6 - 21 september 2005 19:49
[QUOTE=Dreeamcatcher][QUOTE=neon_kimpan]kampfiskar känner sig inte ensamma, dom trivs vad jag har hört nästan bättre ensamma, rätta mig om jag har fel !![/QUOTE]

Stämmer.
Kampfiskar är inga stimfiskar och mår därför minst lika bra ensamma.[/QUOTE]

[font=Fixedsys]-Skulle det gå bra att ha dem ihop med neontetror och platy? [/font]
#7 - 21 september 2005 20:54
[font=Fixedsys]-Skulle det gå bra att ha dem ihop med neontetror och platy? [/font][/QUOTE]

Vi (min son) har en kampfiskhane+ en hona ihop med neontetror och platy, det går hur bra som helst! :)
#8 - 22 september 2005 09:52
[QUOTE=Nitra98][font=Fixedsys]-Skulle det gå bra att ha dem ihop med neontetror och platy? [/font][/QUOTE]

Vi (min son) har en kampfiskhane+ en hona ihop med neontetror och platy, det går hur bra som helst! :)[/QUOTE]

Ja framfrör allt har jag märkt att neontetror passar bäst ihop med kampfiskar. Tetror som är hur snälla som helst och som inte gör mkt för att störa kampfisken :P
Platy fuungerar ibland, olika från fisk till fisk...är tyvärr rätt vanligt att platy nafsar i hanens fenor.

skriver av egna erfarenheter, det är säkert helt olika för varje individ.
#9 - 22 september 2005 17:40
en otto? är det otociniclus? De trivs däremot bättre i stim.
#10 - 22 september 2005 19:31
min kompis hade en kamphane tillsamans med platy, o det gick inte alls. Dom var på honom nästan hela tiden :(

Annons