Ensam fisk- olycklig fisk?

#1 - 31 januari 2007 18:27
Funderar hur jag ska göra. Är ju rätt ny inom akvarier och har skaffat flera olika sorters fiskar. Har nu bestämt mig för att satsa på Acanthocobitis botier, Fjärilsciklider och kardinaltetror + sewellia lineolata som algätare. :p

Till frågan hur gör jag då med tex min Badis badis som är ensam? Hon verkar må fint, men mår hon dåligt av att vara själv? Ska jag ge bort henne eller låta henne få bo kvar i ett akvarium hon är van vid -fast ensam? :confused:

Man kan planera i evigheter...:D
#2 - 1 februari 2007 19:08
Någon måste väl ha en teori i saken?
#3 - 1 februari 2007 19:14
Om firren ser ut att må fint så kanske till och med den gör det.
My opinion...
#4 - 1 februari 2007 19:24
Ja hon verkar må fint, äter bra, kommer fram när man går till akvariet mm.
#5 - 1 februari 2007 20:43
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag tror nog inte en fisk som är ensam av sin art simmar omkring och längtar efter en artfrände. [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Möjligtvis kan väl en stimfisk bli stressad av att inte ha några "kompisar" omkring sig och på så vis må lite kymigt.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tvärtom så tror jag nog att en del fiskar kan bli mindre stressade av att inte ha några kärlekskranka artfränder som jagar halvt ihjäl dom ;)[/COLOR][/FONT]
#6 - 2 februari 2007 05:47
Dåså, hon är ju ingen direkt stimfisk vad jag vet så då kan hon nog bo kvar ett tag till =).

Annons