Enklare Vattenbyten???

#1 - 21 november 2007 21:37
Jo så här är det eftersom jag byter ca 200 liter vatten en gång i veckan på mitt växtkar
så undrar jag om det finns någon thermometer som man kan sätta direkt på en vattenslangen så jag slipper springa mellan garaget å akvariet å känna efter om tempen är lagom

En tanke jag fick var att ta en bit rostfritt eller koppparrör montera på slangen å klistra en såndär thermometer man kan ha på akvariet.

vad tror ni?

detta skulle göra mitt liv enklare
#2 - 21 november 2007 21:55
jag kopplar min slang till duschuttaget istället, då kan jag först känna så jag får rätt temp i kranen innan jag drar upp duschspaken och vattnet åker ut i slangen....svårt att förklara.
#3 - 21 november 2007 21:59
Det är ju också ett sätt
men jag har ju inte så himla långt till garaget men garage/källartrappan är ju jobbig att springa i
#4 - 21 november 2007 22:14
du får bra motion, se det positivt ;)
#5 - 21 november 2007 22:26
jo visst det är ju klart
men men
#6 - 21 november 2007 22:54
Jobbigt om det rinner över, "FAN MÅSTE TILL GARAGET"

Jag kopplar min slang till duschen jag med, Jag hade en termometer under vattnet innan jag fyllde på, för att se vad vattnet hade för temp.
#7 - 22 november 2007 04:55
Rinna över varför skulle det??
har aldrig hänt å kommer aldrig att hända
#8 - 22 november 2007 07:27
Jag kör med ett kolfilter imellan när jag ska fylla på(pga att vi har egen brunn) där jag har helt slarvigt och enkelt satt in en givare i behållaren till kolfiltret(digital ugnstermometer med en sån sticka)och tejpat fast termometern på utsidan av behållaren, halvlösning men jag kan spola på lite först och justera in varefter då.. jag har f.ö bara 4 meter till akvariet ;) Men dels är det smidigt att se vad jag skickar ut enkelt och sen är det bra när man ska skriva upp vad/hur man har gjort vid lek osv..
#9 - 22 november 2007 09:54
Jag använder kallvatten som jag duschar i med hjälp av en trädgårdsvattenpistol. Visst sjunker tempen några grader, men det verkar som om fiskarna uppskattar det.
#10 - 22 november 2007 10:26
Paroonen skrev:
Rinna över varför skulle det??

har aldrig hänt å kommer aldrig att hända

Har hänt mig :P

Annons