Endlers vildguppy!

#1 - 3 december 2004 21:15
<font color="red"><font face="Comic Sans MS">Jaaaa! Har precis fått tag på endlers! Har letat SKITLÄNGE efter såna =) Är bara så himla glad, det är därför jag skrev detta... =) =) =) =) =) =)

JIPPIE!</font id="Comic Sans MS"></font id="red">
#2 - 4 december 2004 00:49
Jag såg att dom hade massor av dom på Djurmagasinet här i Jkpg. Var det där du köpte dom?

Mycket fina för övrigt...
#3 - 4 december 2004 13:38
Jag såg att dom hade massor av dom på Djurmagasinet här i Jkpg.Var det där du köpte dom?

Mycket fina för övrigt...
http://www.zoopet.com/akvarium/forum/dagbok_visa.asp?NR=1474
&lt;&lt;&lt;(<font color="red">*</font id="red">:<font color="red">&gt;*</font id="red"> harbard
#4 - 4 december 2004 14:44
Hehe, fast å andra sidan så var den texten daterad till den 10 augusti i år. Och så länge har dom inte haft just dom Endler´s som dom hade i butiken just nu. Fast han kan ju ha lämnat över några till...
#5 - 4 december 2004 18:35
Affären ifråga har köpt in Endlers både från grossister och lokala odlare.
#6 - 4 december 2004 18:40
Hade dom såna här i jkpg? jag praoade på djurmagasinet i nässjö, för det var fullt på jkpg när jag frågade efter praoplats.. har dom fortfarande kvar nåra? i så fall vill jag gärna köpa till =)
ni som är från jönköping, vilken/vilka affärer tycker ni är bäst? jag gillar rilo för att det är så troligt fräscht där! men samtidigt har dom mycket mer på djurmagazinet, så det jämnar kanske ut sej..

om det är nån som tror att de endlers i jkpg går åt snabbt, skriv gärna. annars åker jag dit imon =)
#7 - 4 december 2004 18:50
Föräldrarna till en del av de Endlers som finns på Djurmagazinet i Jönköping kommer från Nässjö kan då tilläggas. De är billigare i Nässjö BTW
#8 - 4 december 2004 19:44
Vad gäller vad vi tycker om affärerna i Jönköping så finns en del tyckande här:
http://och.nu/jaf/forum/viewtopic.php?t=71
#9 - 4 december 2004 21:44
Okej, ungefär som jag tycker då. fast jag visste inte om den där affären i hva o vättersnäs, dom ska jag besöka nån gång =)
Dock stod det inte så mycket om Rilo, och jag vill bara säga att de har ju inte så jättemycket fisk där, men det de har är i särklass det fräschaste (tycker jag) i jkpg. I alla fall av vad jag har sett. Sen finns det en duktig kille där också, Niclas heter han nog. Han brukar kunna ha svar o lösningar på det mesta.
Men håller ändå med om att Djurmagazinet har i särklass mest och bäst utbud. =)
Däremot har jag lite fördomar mot A6 Zoo, för att för några år sen var det känt för att vara ganska slarvigt där, och många fiskar jag har köpt där har dött av olika anledingar. Dock har jag köpt fisk där några gånger nu, och det är MYCKET bättre där! =) Har det bytt ägare eller nåt? Om inte så har det i alla fall blivi bättre, som sagt !
#10 - 4 december 2004 22:20
A6 Zoo har fortfarande samma ägarinna, em mycket trevlig och kunnig kvinna. Det har hänt ett flertal gånger att jag och min fru har pratat bort massor av tid med henne om fiskar, växter m.m.

Angående Rilo Zoopermarket, så finns det en kille där som heter Niklas som är otroligt duktig och hjälpsam.

Jag var på Djurmagasinet i torsdags och då hade dom massvis av Endler´s. Jag tänkte dock inte på vad för pris det var på dem.
#11 - 4 december 2004 23:31
Ja, visst är han Niklas jätteduktig! Detkänns som han kan typ allt, hehe.
De andra är ju också duktiga där, men det märks ju att det är han de frågar om de undrar över nåt, osv. =)
ska en sväng till antingen rilo eller djurmagasinet imon. kanske blir djurmagasinet då och jakt efter endlers. ;)

verkar som det är en del här på zoopet från jönköping, har känt mej rätt ensam här i från trakten innan, men så var visst inte fallet =D

Annons