Endlers och Guppy

#1 - 2 januari 2008 13:08
Satt och kollade på endlers....Jättefina...vill nu ha några sådana. MEN jag har vanliga guppysar redan. Kan jag ha dem ihop utan problem? Kan de korsbefuktas?
Hoppas det inte fanns en sådan tråd innan satt ändå och kollade.

//Malin
#2 - 2 januari 2008 13:25
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Dom kommer att korsa sig hej vilt :)[/COLOR][/FONT]
#3 - 2 januari 2008 13:31
Är det dåligt eller bra ? Kan ju efter de bilder jag sett bli megasnygga :)
#4 - 2 januari 2008 13:42
Vad jag läst så skall man inte korsa Endlers med vanlig Guppy.
Tänk om det blir en Endlerskropp men med en vanlig Guppys fenor, då lär stackaren bryta ryggen eller nått sånt.
#5 - 2 januari 2008 14:02
Jaha, då får jag nog låta bli att skaffa endlers :(
#6 - 2 januari 2008 14:33
LadyM skrev:
Jaha, då får jag nog låta bli att skaffa endlers :(

Jag har både endlers och vanliga gyppyn karet och har inte märkt någe än,, fast man kan ju ta bort de som blir konstiga, ´´missbildade´´ om det inte fungerar att simma som det ska
#7 - 2 januari 2008 14:47
Härligt...vad glad jag blir...tyckte nämligen att endlers var ursnygga......Då ska jag bara hitta någon affär i närheten som har några :)
#8 - 2 januari 2008 14:51
LadyM skrev:
Härligt...vad glad jag blir...tyckte nämligen att endlers var ursnygga......Då ska jag bara hitta någon affär i närheten som har några :)

fast jag vet inte om jag har haft tur eller inte,, men det bör ju ta bort de som är missbildade efter man gör det med andra fiskar så bör det gå om fisken blir konstig om den vart korsad med vanlig guppy och en endlers,, Inte vet jag men det är bara en tanke jag har bara,
#9 - 2 januari 2008 15:25
Jo det är klart...men men....Jag provar... I bästa fall blir det ju att skaffa 1 akvarie till ;)
#10 - 2 januari 2008 15:28
mm det tycker jag faktist att du kan göra.. :)de är så fina, vackra..
#11 - 2 januari 2008 21:31
LadyM skrev:
Satt och kollade på endlers....Jättefina...vill nu ha några sådana. MEN jag har vanliga guppysar redan. Kan jag ha dem ihop utan problem? Kan de korsbefuktas?

Hoppas det inte fanns en sådan tråd innan satt ändå och kollade.

//Malin

Jo de korsar sig och Jo det finns ÅTSKILLIGA trådar i ämnet...sök i forumet så får du se.....:p;):D Troligen rör det sig egentligen bara om samma art, men olika varianter. "Endlers" är alltså med största sannolikhet en vildform av guppy bland många. Dessutom finns det många olika sorters endlers....:D

Annons