Jag har inte hunnit med att odla så mycket det dygn jag varit Endlersägare, men jag kan ju passa på att försöka ge en bra vägbeskrivning till Auktionen i Spånga.
Åk E4/E20 från Södertälje mot Stockholm. Du skall hela vägen upp på Essingeleden, och håller du innerfilen hela tiden så kommer den att ta dig av Essingeleden vid rätt avfart, nämligen den som tar dig till väg 275 mot Bromma Flygfält. Följ vägen som är skyltad mot Bromma. Även på denna väg är tipset innerfilen. Du skall dock åka förbi avtagsvägen till Bromma flygfält och åka ytterligare någon kilometer framåt tills det står Solvalla Travbana. (Det kommer vara rätt livligt där på Travbanan, för det är ett stort travlopp där på Söndag). Du skall dock förbi avtagsvägen till travbanan och istället ta av vägen efteråt, på Gamla Bromstensvägen. Efter några hundra meter på den så ligger Sundbyvägen åt vänster, och där ligger också Sundbyskolan.
Om jag inte varit bortrest så hade jag gärna guidat dig dit, men jag tror inte att det skall vara något problem att hitta.
Det finns mycket bra kartor över Stockholm på www.gulasidorna.se Slå in Sundbyvägen 88 i Spånga där, så får du en mycket detaljerad karta över närområdet.
Swetrot, en gång också lantis!