endlers i stockholm?

#1 - 28 september 2003 21:54
hej. jag har länge nu försökt hitta fina endlers i stockholm men utan någon större lycka. är det någon som vet vart jag kan hitta några eller är det någon privatperson som är intresserad av att sälja? mvh/martina
#2 - 28 september 2003 22:22
Akvarielagret.
#3 - 29 september 2003 15:36
tack jättemycket. jag har hört mycket bra om det men har aldrig varit där. men nu får jag se till att komma dit. mvh/martina
#4 - 29 september 2003 15:45
<font color="red">De anser sig vara Sveriges största akvariebutik, och jag kan lova dig, det är verkligen stort, alla akvarium har också "back to nature" bakgrunder. Men ack o ve... priserna är lika höga som Empire state building. [;)]</font id="red">
#5 - 29 september 2003 17:43
annars finns de oftas på kungszoo.....
och så har jag sett dom på akvarieleasing.... så de finns i alla fall!
#6 - 29 september 2003 18:09
Tips för alla som söker fisk. Gå på Akvarieauktion. I helgen som var hade Bollmora, och där fanns mycket Endlers. Jag köpte 20st fina. Kommande helg är det auktion i Spånga. Se http://home1.swipnet.se/~w-18505/saf-e.html för mer info.

Passa på att sälja av överskott av fisk, växter och tillbehör också.

Swetrot

#7 - 29 september 2003 18:10
Letar jag med....

Inget i Karlstad då??
#8 - 29 september 2003 18:31
Ursprungligen skickat av ZeroZ

<font color="red">De anser sig vara Sveriges största akvariebutik, och jag kan lova dig, det är verkligen stort, alla akvarium har också "back to nature" bakgrunder. Men ack o ve... priserna är lika höga som Empire state building. [;)]</font id="red">

Vet inte om jag har missat nått,, men är lagret SÅ dyra? Vist,, mina siameser kunde jag ha hittat billigare men inte till den kvaliten
#9 - 29 september 2003 18:37
Hej.Jag letar jag med.Jag hade tänkt åka till auktionen i Bollmora,men jag (som "lantis")hittade ej dit,fr.Eskilstuna.Det var väldigt synd,för jag har annonser jämt om Endlers på zoo-pet.Hade t-o.m.annons att få följa med ngn.som hittar dit och att bli "resesällskap"(mot betalning förstås)men inget napp.Men till södertälje=scaniarinken hittar jag.Det går bra att möta upp mig med med ett gäng Endlers mot bra betalning,(förstås)he,he..Finns det ngn.snäll själ kvar?
#10 - 29 september 2003 18:51
jag har gratis endlers om två månader så håll i dig bara =)
#11 - 29 september 2003 19:32
BRA!Jag hoppas att du kommer ihåg mig.!Jag har isf alltid ngt.så vi kan göra ett byte ell.dyl.Jag har en liten "stam" av endlers.Tänkte blanda ut "generna"lite.Det är ingen som har ngt.nu?.De får det bra i ett 200liters kar med massvis av växter o rötter men EJ salt i vattnet.(som jag har hört en del har).
#12 - 29 september 2003 19:40
(jag vet att detta inte är rätt ställe för detta men efter som Kjell är i tyskland så dansar råttorna på borden ;) )

Ami maila mig på tea@gosatta.org så diskuterar vi ett litet "stam" utbyte. ni andra i närheten kan göra samma sak.

Alla nin som tycker detta hör hemma under köp å sälj, jag håller med så ursäkta mig =)
#13 - 29 september 2003 21:04
Jag har inte hunnit med att odla så mycket det dygn jag varit Endlersägare, men jag kan ju passa på att försöka ge en bra vägbeskrivning till Auktionen i Spånga.

Åk E4/E20 från Södertälje mot Stockholm. Du skall hela vägen upp på Essingeleden, och håller du innerfilen hela tiden så kommer den att ta dig av Essingeleden vid rätt avfart, nämligen den som tar dig till väg 275 mot Bromma Flygfält. Följ vägen som är skyltad mot Bromma. Även på denna väg är tipset innerfilen. Du skall dock åka förbi avtagsvägen till Bromma flygfält och åka ytterligare någon kilometer framåt tills det står Solvalla Travbana. (Det kommer vara rätt livligt där på Travbanan, för det är ett stort travlopp där på Söndag). Du skall dock förbi avtagsvägen till travbanan och istället ta av vägen efteråt, på Gamla Bromstensvägen. Efter några hundra meter på den så ligger Sundbyvägen åt vänster, och där ligger också Sundbyskolan.

Om jag inte varit bortrest så hade jag gärna guidat dig dit, men jag tror inte att det skall vara något problem att hitta.

Det finns mycket bra kartor över Stockholm på www.gulasidorna.se Slå in Sundbyvägen 88 i Spånga där, så får du en mycket detaljerad karta över närområdet.

Swetrot, en gång också lantis!
#14 - 30 september 2003 11:06
citat:

jag vet själv att min fråga igentligen hör hemma under köp & sälj men min tidigare erfarenhet av det är att det är inga som tittar på annonserna och man får inga svar. därför tänkte jag göra en fuling och fråga här. jag är jätteglad över svaren, jag åker senare idag för att leta efter endlers på akvarielagret och jag hoppas att det inte var allt för många som störde sig över frågan som igentligen hör hemma i annonsbörsen. mvh/martina

Annons