Endlers Guppy - var i Stockholm??

#1 - 12 februari 2005 14:46
Jag är sugen på att skaffa, men var får man tag på dem?
Har varit i flera zooaffärer i norra stockholm men inte sett någon.
Tips?
#2 - 12 februari 2005 14:54
Gå på en akvarieförenings möte/auktion. Det finns i stort sett alltid Endlers där. I handeln har jag bara sett det på Akvarielagret, och även där bara nån enstaka gång.

Bollmora har storauktion den 27'e (och de skämtar inte - deras auktioner är STORA), och Haninge har "akvarieloppis" (dvs fasta priser) imorgon söndag.
Jag är rätt säker på att det kommer att finnas Endlers på bägge ställena.
#3 - 12 februari 2005 18:24
Jag hade tänkt sälja lite Endlers på Bollmoraauktionen men dom kommer inte att hinna växa till sig innan dess, men vem vet. kanske nästa auktion.
#4 - 12 februari 2005 18:49
akvarielagret hade endlers förra gången jag var där.. men då har du nog ingen aning om hur rena de är...
#5 - 12 februari 2005 19:33
Men en sak är nog säker - Endlers (och annan fisk) är nog i stort sett alltid billigare genom föreningarna...
#6 - 12 februari 2005 23:02
Jag var på Akvarielagret och Djur & Sånt i Tyresö idag, och på bägge ställena fanns det mindre varianter av guppy som kallas Endlers.
#7 - 14 februari 2005 13:11
[QUOTE=Triana]akvarielagret hade endlers förra gången jag var där.. men då har du nog ingen aning om hur rena de är...[/QUOTE]

Hur menar du? Att deras endlers inte skulle vara renrasiga eller att deras akvarium är smutsiga?

Annons