Vad är egentligen Endlers guppy? De nämns då och då här i Forumet men det sägs inget om dem i artbeskrivningen, bara "vanliga" guppys, en sån som jag har antar jag
Man blir ju lite nyfiken...
endlers guppy är vild formen av guppy finns dock inte i naturen längreså man ska inte ha dom tillsamans med vanlig guppy då dom korsar sig.
Hynt skrev:Okej, då har man återigen lärt sig något nytt.. sedan om det är F1:or som dom säljer det är ju en annan femma.. bristande information eller felaktig vare sig det är med mening eller inte är vanligt.. Men det är en mycket etablerad och bra zoobutik.. den enda i gävle som är vettig..
Sedan så påverkar det ju inte mig desvidare det skulle vara F1:or eller F3:or, skulle väl innebära att dom e mindre avlade och mera den riktiga guppyn.. som för övrigt sägs vara mer eller mindre utrotad..
eller misstar jag mig.. isådana fall e det ju mycket egendomligt hur det kan vara F1:or.. Om det inte är en ny hybrid som säljs..
Malinitzi skrev:Tack för svar, det är alltid lika berikande att få. Tror också på att hon är en "vanlig" guppyhona.