Endlerfråga:)

#1 - 13 maj 2008 13:15
hej jag har rätt många endlers men om vi säger tex att en hona föder yngel, då äter väll ingen annnan endler upp dom?
#2 - 13 maj 2008 13:36
Jodå de har inga hämningar. Det gäller att ha gömställen för dem. Då klara sig de flesta. Ynglen är rätt duktiga på att smita undan, men kommer de på dem så smakar de bra.
#3 - 13 maj 2008 13:59
Endlers äter väldigt sällan sin avkomma
#4 - 13 maj 2008 14:56
Våra Endleryngel simmade fritt ihop med sina föräldrar från dag ett utan problem.

Håller med XenOn (för en gångs skull ;) :D)
#5 - 13 maj 2008 20:18
Blir så glad när Nina håller med mig :)
#6 - 13 maj 2008 20:24
XenOn skrev:
Blir så glad när Nina håller med mig :)

:D :D :D
#7 - 14 maj 2008 14:48
Nja, jag skulle säga att de i de FLESTA fall låter ynglen vara, men några garantier kan man aldrig ge.....är de bara tillräckligt hungriga så går nog ynglen åt.....så jag håller visst också med Xenon & Nina 82:D
#8 - 14 maj 2008 15:30
Fint att vi är överens alla tre ;) :D
#9 - 14 maj 2008 16:11
Ja då måste det väl stämma eller hur?;) För om man är många om en galenskap så blir det normalt......:eek:[:)]
#10 - 14 maj 2008 17:49
Hehe ja :) Kul att ha tummen på sin sida också.
#11 - 16 maj 2008 15:27
XenOn skrev:
Hehe ja :) Kul att ha tummen på sin sida också.

Ja visst ÄR det?:D:D:D:D:D:D:D
#12 - 16 maj 2008 15:54
kan man ha endlers och vanlig guppy ihop då?
#13 - 16 maj 2008 16:01
Visst, men de kommer att korsa sig.
#14 - 16 maj 2008 16:19
Och vanlig guppy äter nästa alltid upp dom ynglen dom kommer åt. Har bara haft 1 eller möjligtvis 2 (nu pratar vi honor då dom har en tendens att vara glupskast ;) ) av alla som jag har haft som inte har rört sina yngel...
#15 - 16 maj 2008 16:36
jag har endlers i ett kar där de får föröka sej bäst de vill, och de vill kan jag lova. De blir levande föda till mina diskus och skalarer. Så jag vill förstås inte att mina vanliga guppy äter upp deras yngel ;)
#16 - 16 maj 2008 21:31
Vanliga guppy tenderar att mestadels äta yngel i den FÖRSTA kullen, har man däremot överlevande yngel i olika storlekar så verkar de lämna alla yngel oavsett storlek ifred, men detta funkar naturligtvis bara om man har VÄLPLANTERADE akvarier, i nästan "tomma" akvarier har ju inga yngel någon chans. Guldguppy verkar tro att alla gula yngel är mat, fel färg på dem eller nå´t, lösningen även här heter MASSOR av växter, i alla nivåer....JAVAMOSSA är suveränt....

OBS! hungriga honor äter yngel, sällan mätta honor, har ni en hona som skall föda snart kan det alltså vara en bra idé att utfodra dem lite extra innan de föder.....

Lycka till.
#17 - 16 maj 2008 21:36
surinam skrev:
kan man ha endlers och vanlig guppy ihop då?

Vill du lära dig att söka i forumet?:confused: DEN frågan har jag svarat på minst 30 gånger....:p:D

Gå till huvudmenyn för levandefödare (eller någon annan kategori du undrar över), längst upp till höger finns en sökruta "sök i detta forum", där skriver du in sökordet/orden du är ute efter, i det här exemplet t.ex. "korsa sig" så får du upp en lista att klicka dig igenom, då kan du lätt hitta det svar som du är ute efter.....går det inte med det första ordet? Testa ett till....:) Lycka till.;)
#18 - 16 maj 2008 22:09
tummen skrev:
Vill du lära dig att söka i forumet?:confused: DEN frågan har jag svarat på minst 30 gånger....:p:D

Gå till huvudmenyn för levandefödare (eller någon annan kategori du undrar över), längst upp till höger finns en sökruta "sök i detta forum", där skriver du in sökordet/orden du är ute efter, i det här exemplet t.ex. "korsa sig" så får du upp en lista att klicka dig igenom, då kan du lätt hitta det svar som du är ute efter.....går det inte med det första ordet? Testa ett till....:) Lycka till.;)

Annars går det fortare att skriva -ja. på den frågan än att skriva föregående utläggning;).
#19 - 16 maj 2008 23:38
ansjo skrev:
Annars går det fortare att skriva -ja. på den frågan än att skriva föregående utläggning;).

- Ler :)
#20 - 19 maj 2008 12:24
ansjo skrev:

I pedagogiskt syfte gav jag det svaret, eftersom uppenbarligen MÅNGA med honom/henne inte bryr sig om att lära sig detta, men visst, "ja" är ett annat svar....:D
#21 - 19 maj 2008 18:11
Eller så hoppar man de trådarna och skiter i att läsa dem, man behöver inte svara om det är så jobbigt.
#22 - 19 maj 2008 18:22
ansjo skrev:
Eller så hoppar man de trådarna och skiter i att läsa dem, man behöver inte svara om det är så jobbigt.

Jag tänkte nog att mitt svar var som en fortsättning på de svar som h*n redan fått, jag kunde svarat "ja" först och sedan lagt till det jag skrev om att söka i forumet ändå, men av någon outgrundlig anledning så gjorde jag inte det just då...förlåt mig för det, jag skall göra så nästa gång det känns som om det behövs....;):D

Annons